NA Ruhla chrono

Sinds gisteren in het bezit van deze prachtige Ruhla Chrono, ik had eerst een Stoppmeister op het oog maar daar werd iets te stevig op geboden, omdat @Serge2 een paar horloges voor mij heeft geserviced hoorde hij dit en hij zei ik heb een mooie chrono is dat niets voor je misschien?
Na een paar foto’s gezien te hebben was een deal snel gemaakt.
En toen het horloge gisteren arriveerde was ik verrast hoe mooi hij in het echt was vooral de wijzerplaat.
Serge bedankt nogmaals ik ben er heel blij mee en zal hem met trots dragen.

20 likes

Mijn beste,

Proficiat met deze kordate aanwinst!!
Ziet er glorieus uit.
Ik wens je er een sportieve tijd mee.:+1:

1 like

Leuk! Ik heb er ook eentje. Was wel verrast over de werking van de chrono :slight_smile:

1 like

Werking van de chrono nog niet geprobeerd :face_with_peeking_eye:

Haha,

De rode secondewijzer draait altijd mee. Wil je de telemeter gebruiken, doe je als volgt. Je ziet de bliksemflits, drukt razendsnel de bovenste knop in en de wijzer reset naar 0.

Je hoort de donder en dan druk je de onderste in. Deze drukt het aparte wiel van de wijzer in stopt zo de wijzer. Je leest dan van de telemeterring af, hoe ver van je vandaan de blikseminslag was.

Simpel en effectief. Gelukkig heb je ook een kopie van de handleiding en kun je experimenteren.

2 likes

Pas na tweede keer lezen had ik door wat je bedoelde…

Ik dacht dat donder en bliksem uit het horloge zouden komen als je op de knop drukt :rofl:

4 likes

Gefeliciteerd met je NA. Geniet ervan :+1:t2:

2 likes

Het is nog één van de zeldzamere ook met deze kleur wijzerplaat.
Leuke Ruhla.
Plaats hem ook even in het DDR only draadje

3 likes

Prachtexemplaar! Super wijzerplaat. Moet niet onderdoen voor een Stopp-Meister. :ok_hand:

Een bandje op de juiste breedte zou wel leuk zijn natuurlijk. :grimacing:

1 like

Ga ik doen, als ik iets betere foto heb gemaakt bij daglicht morgen, ben over deze niet heel tevreden

1 like

Proficiat met je nieuwe aanwinst, ziet er goed uit. Veel plezier ermee!!:watch:

1 like

Van harte gefeliciteerd met je schitterende uurwerk :heart_eyes::heart_eyes::+1:

1 like

En de lume gloeit nog als een malle!

Ik heb dezelfde kleur plaat in een chronograaf zitten met een geintegreerde metalen band. Die zijn nog zeldzamer…

Die mag niet weg…

1 like

Als je mazzel hebt, anders begint 'ie op 5, of 10… Maar de werking is hoe dan ook onverwacht grappig.

2 likes

Kan dat niet hebben… wijzers heb ik zelf opnieuw geplaatst…moet 0 zijn… aaahhh. OCD…

2 likes

Misschien een foto? Ben reuze benieuwd hoe dat eruit ziet met een integrated bracelet

1 like

Dus in feite kun je er alleen tijden tot 60 seconden mee timen? Is de benaming Chronograph dan niet misleidend?

2 likes

Niet echt vind ik. Als die ene minuut een struikelblok is, waar ga je de grens dan leggen? 5 minuten? 10? een uur? langer? Het is natuurlijk wel een budget chrono uitvoering, maar daar was/is de prijs dan ook naar. En toch een duidelijke stap beter dan de Lapanouse stop-second “chronos” :smile:

2 likes

Je hebt toch een draaibare bezel. Dus kun je er gewoon een uur mee timen :wink:

4 likes

Gefeliciteerd

1 like