Na ruilen komt huilen? Advies gevraagd

Omdat de milgauss ronduit lelijk is, zou dit een hele makkelijke keuze voor mij zijn. Toch geef je aan ‘al een duiker te hebben’ in de vorm van een Panerai. Duiker of niet, het heeft een heel andere uitstraling dan een SD. Naar mijn idee kan een SD prima in een formele setting, maar als je dan toch wat netter wil, dan zou ik eerder de Panerai inruilen op de milgauss.

Je koopt dus een Rolex omdat deze er niet uitziet als een Rolex? Dan kan je beter een kijkshop horloge kopen als je bang bent voor iemands oordeel.

TS lekker de Seadweiller houden. Je weet nu wat je hebt, maar niet wat je krijgt. Gras is altijd groener.

1 like

Zou de ruil ook niet doen.
Millgaus erbij en de PAM eruit zou mijn mening zijn, of collectie uitbreiden (dat is altijd een goed idee als het kan :grinning:).
Overigens ben ik volgens mij een van de weinigen die vindt dat een sub/ Seadwelller nou niet echt formeel is en goed kan onder een pak.

Was ik ook bang voor toen ik mijn SubC kocht. Bleek totaal niet waar te zijn. Ik heb mijn horloges keuzes gelukkig nooit gemaakt a.d.h.v. (mogelijke) reacties/meningen van anderen.

Ik kreeg overigens 100% meer opmerkingen over mijn (ex) Meistersinger dan over alle andere horloges die ik ooit heb gehad (incluis SubC).

Als antwoord op de vraag van TS. Ik zou de ruil niet maken. En als je de SD echt weg wilt doen zou ik nog eerder voor een nieuwe Explorer 1 gaan.

2 likes

Dan zou ik het wel weten.
Ging ik voor een Datejust.

Seadweller is the absolute king of divers! Zou die seadweller met complete set never nooit weg doen. Panarai eruit en milgaus kopen of doorsparen en milgaus erbij.

1 like

normaal zou ik de milgauss nemen, maar die verrekte pcl’s verpesten het voor mij iig

1 like

Ik zou never never nooit die perfecte “oude” Dweller weg doen voor een Milgauss. Overigens denk ik niet dat de Dweller dikker draagt, de kast van Milgauss is behoorlijk dik, té dik vind ik zelfs voor de rest van het horloge.

Anyways, ik zou het niet doen! Kijk rustig voor een 16200 met blauwe plaat voor erbij, al moet je nog een tijdje sparen!

gr. Joep

1 like

Nou vooruit, als het om zo’n Milgauss gaat, dan zou ik het doen…

5 likes

Milgauss met pak:

1 like

Recapitulerend kan ik concluderen dat de seadweller meer liefde ontvangt dan de milgauss. Ook best wel veel reacties die aangeven de pam weg te doen.

Ik moet zeggen dat de pam mij de afgelopen maanden zeer heeft overtuigd als weekend/casual klok en deze blijft dus zeker.

Ik heb een andere pam (372) ingeruild om een keer de Rolex seadweller te proberen. Ik had een vooroordeel over een Rolex maar zonder deze zelf te bezitten. Deze mening is positief bijgedraaid en ik draag de Rolex graag.

Omdat ik de Rolex met name draag in business gelegenheden ben ik van mening dat een milgauss of datejust 2 beter zou passen.

Ikzelf vind het geen enkel probleem om een iets minder bekend model van de Rolex te dragen zodat deze minder opvalt. Maar ieder zijn eigen ding uiteraard.

Al met al een leuke zoektocht en we zien wel wat de toekomst brengt. Ik bezit ook nog een vintage Iwc (staat te koop) en een Iwc fa Jones dus wellicht wel tijd om een blue face (datejust II of milgauss) toe te voegen om de collectie wat evenwichtiger te maken.

Bedankt voor jullie reacties , ik vind dit altijd leuk om te lezen en de verschillende overwegingen mee te krijgen.

7 likes

Niet doen! Uit je hoofd zetten die Milgauss.
Nothing beats a Dweller!!!

1 like

Millgauss zit 'm te groot en zijn pak te klein.:laughing:

1 like

Milgaus is zeker “anders” en meer onder de radar maar heeft wel een paar minpunten; de PLC’s, de dikte.
Ik zou de ruil dus zelf niet maken.

Nb. Heb je een Omega Aqua Terra in t blauw al overwogen voor erbij? Zakelijk en sportief prima en erg mooi.

Heb je het hier nu echt over “RUILEN” of je sub verkopen ?

Hou op hoor.

1 like

Misschien werkt hij wel bij het leger des heils… Best lullig dan als je daar staat met je Dweller…

Waarom? Kan iemand die een dweller heeft geen vrijwilligerswerk doen bij het Leger des Heils?

Vaak is de grootste bellemering je eigen gevoel in deze!

Was sarcasme :wink:
Ergens eerder in dit draadje roep ik dat het mij niet boeit wat anderen van mijn klokjes vinden. Ik draag ze voor mezelf, niet voor de meningen van anderen!

2 likes

:+1: Mijn sarcasm-mode stond nog uit op dit tijdstip

1 like