Na ruilen komt huilen? Advies gevraagd

Hoi mede horloge liefhebbers,

Ik zit met het volgende dilemma waar ik graag jullie mening/advies voor wil vragen. Afgelopen maand heb ik wat lijntjes uitgezet dat ik interesse heb in een sportief casual horloge (39mm-42mm) welke niet misstaat in wat formelere settings. Mijn interesse gaat uit naar: rolex milgauss (zwarte dial, clear glas of GV) of rolex datejust 2 (stick dial, gladde bezel, blauwe plaat).

Op dit moment heeft een van de partijen gereageerd en heeft een in perfecte staat verkerende rolex milgauss binnen gekregen. Jaar 2014, black face, clear dial, volledige set (doos, papieren, tag).

Ik heb besloten om mijn horloge collectie niet uit te breiden dus moet er 1 wijken. Indien ik voor de milgauss ga zal het volgende horloge moeten wijken:

• rolex seadweller 4000, ref 16600. Jaar 2002, perfecte staat, volledige rolex service 2013, meer dan volledige set (doos, papieren, toolbox, hangtag, servicepapieren, service rekening, originele aankoopnota, originele pin bon).

Mijn pro’s voor de milgauss

• Niet meer in de collectie en niet in grote getallen geproduceerd (in verhouding met de subs)
  • Under the radar rolex (ik denk bij niet horloge fanaten niet zo snel herkend). Is voor mij positief
  • Veelzijdig. Zowel casual als business te dragen.
  • Oranje accenten maken hem wat speelser (wellicht ook minder tijdloos dus deze kan ook bij de con’s!)
  • Mijn inziens een betere/comfortabelere band dan mijn Seadweller uit 2002

Mijn pro’s voor de seadweller

• Een zeer volledige set. Ga ik dat ooit nog vinden?
  • Nu in mijn bezit en in perfecte staat. Loopt ook zeer accuraat
  • Datum zonder cyclops! Ik vind datum stiekem wel makkelijk al heb ik die ook op mijn telefoon uiteraard
  • Sub is icoon binnen rolex

Afwegingen die ik al heb gemaakt: Seadweller heeft volledige service gehad in 2013 en Milgauss is van 2014 dus toekomstige onderhoud mijn inziens om het even.
Beide rond de 40mm en dragen mijn inziens comfortabel (Seadweler iets dikker maar voor mij oké)
Ik heb reeds een duiker in mijn collectie (panelai pam24 c serie) dus Milgauss zou betere aanvulling zijn.
Milgauss is iets goedkoper dus een beetje cash naar mijn kant op echter dit is op dit moment geen must.

Ik stel jullie mening/advies zeer op prijs maar uiteraard zal ik zelf de keuze moeten maken.

Alvast bedankt

Are you serious? Complete sub voor milgaus?

1 like

dweller houden.lekker sparen voor de milgauss. en voordat je gespaard hebt vind je weer wat anders mooi. succes .:+1:

1 like

Ik zou voor de Milgauss gaan.
Met alle respect, maar een Dweller of Sub herkent iedereen van een kilometer afstand en iedereen heeft direct z’n mening klaar. Of vraagt “istie echt?”. Wat mij betreft niet echt "formeel"
Milgauss is veel chiquer, alleen kenners herkennen hem als iets bijzonders. In een formele setting absoluut mijn voorkeur. Ik heb zelf een Explorer II. Om dezelfde reden.
Nog formeler is natuurlijk je IWC :wink: Maar dat is natuurlijk niet echt sportief te noemen…

Bas’ €0,02

2 likes

Ik zou je dweller houden. Is in ieder geval een stuk makkelijker in te ruilen dan een Millgaus, mocht je ooit weer wat anders willen.

1 like

Zo’n Milgauss ben je na een week zat, een Sub is veel tijdlozer. Hoe zou het komen dat je de Milgauss weinig ziet? Ook veel zwaarder door de weekijzeren binnenkast.

4 likes

Voor mij mag een Rolex ook ingetogen zijn, maar de Milgauss vind ik echt niet mooi (en ook niet echt ingetogen). Ga dan voor een Explorer! Jouw ruil zou ik zelf nooit doen in ieder geval, maar smaak is natuurlijk een persoonlijk iets.

Ja, het gras is altijd groener aan de overkant. Mijn advies zou zijn om, als je de middelen hebt, je collectie tijdelijk wel uit te breiden. Dus gewoon de Milgauss erbij nemen en allebei dragen. Dan na een tijdje beslissen welke je het mooiste vindt en de andere weer verkopen. Dat kost je in principe niets extra, die krengen zijn allebei waardevaster dan een klomp goud.

5 likes

Ik zou de dweller houden en doorsparen voor millgauss of de pam eruit.

Wat is het steeds met “onder de radar”? Moet je daar steeds rekening mee houden? Gewoon dragen wat je leuk vind. En het gross weet het verschil tussen een rolex of een plakmerk niet eens.

1 like

Dweller houden, blijft een icoon.
Laatst is er nog een stuk geschreven over de Milgauss, blijkt hoog op de pols te liggen.
Succes.

Wordt de Milgauss niet meer gemaakt ? En de versie met de blauwe wijzerplaat dan ?
Of is die ook al stopgezet ?

Milgauss word zeker nog wel gemaakt. Enkel de zwarte versie met helder glas niet meer.

Bedankt voor deze tip. Was me zelf niet opgevallen toen ik de milgauss heb gepast. Waarschijnlijk omdat de dweller ook wat hoger ligt.

1 like

Smaak zeker persoonlijk. Ikzelf ben geen 100% fan van de “Mercedes wijzer” vandaar mijn richting milgauss of datejust II

Ah, OK, dank U.

Persoonlijk vind ik de Milgauss specialer dan seadweller.
Je ziet hem minder vaak, dus daarom alleen al zou ik voor de Milgauss gaan.
Maar wél met een groen glas; dat is NOG zeldzamer.

Vind ze wel aan de prijs en bovendien zit er dan nog geen datumfunctie op…

Daar heb je een goed punt. Bij mij word pas na een tijdje duidelijk of ik echt een klik heb of niet. Voor mij is duidelijk bijvoorbeeld na 6 maanden dat ik mijn pam24c voorlopig niet weg doe.

Uiteraard hoef je hier geen rekening mee te houden. Ik wil dit horloge ook graag zakelijk dragen en dan is het voor mij wel handig in mijn functie om geen horloge te dragen die direct herkenbaar is als een “duur” horloge.

Zoals je weet is alles nog open. Ik kan zowel de seadweller als de iwc inruilen. Ik ben zoekend naar goede balans van de collectie.

Ikzelf heb op dit moment geen noodzaak om echt een formeel horloge te dragen. Mijn voorkeur zelf gaat uit naar een soort beach to boardroom horloge. Formaat 39-42 is de sweetspot, vandaar mijn twijfel aangaande de iwc, echter ik heb de iwc al jaren en vind het een prachtig horloge. De Rolex is mijn inziens makkelijker weer terug te kopen mocht de wens daar zijn in de toekomst.

:blush: Ach -ja flippervirus zit in het bloed vermoed ik!

1 like

Dweller ruilen voor een Milgauss? :confused:

Gaat absoluut een gevalletje ‘spijt’ worden…sparen of de PAM eruit als die Milgauss er dan toch moet komen en dan alleen als het de GV is.

@Baseman Nog nooit last gehad van herkenning hier…

2 likes