Mijn 2e NA dit weekend, en hopelijk de laatste.
Gisteren heb ik verteld over de Edox en vandaag zijn de Russen aan de beurt.
paar week terug werd ik geappt door een goede maat van me, of ik belang had bij de Russen van hem. We hadden inmiddels ook afgesproken dat als ooit de gekke dag zou komen en hij ze wou verkopen dat ie eerst aan mij dacht. Zo gezegd zo gedaan. Hoe hij eraan is gekomen is een bijzonder mooi verhaal, puur via ruilhandel. Keer op keer doorflipperen, repareren en ruilen om telkens iets hoger segment te betreden.
De collectie was hem heilig, maar moest ruime en budget vrijmaken voor zijn andere hobby’s, oldtimers. Een goede week voor mezelf, want ik wou altijd al met plezier 2 specifieke modellen van hem overnemen:
Verliefd was ik op de Poljot Buran 3133, fantastisch mooi horloge vindt ik het. En ik geloof nog redelijk zeldzaam ook (?).
Tevens vond ik de Vostok met blauwe plaat geweldig, ik vermoed een vostok amphibia met MOD bezel, kroon en transparante achterkant. Inclusief stemples/boekjes en doos. Wauw!
De overige 2 beschouw ik als bonus, en worden ook doorverkocht (andere twee blijven, en als ze ooit weggaan weer terug naar mn maat.)
En zo had ik ineens een hele collectie bij te voegen aan de huidige verzameling, ik ga de laatste 2 weer doorverkopen, want immers moet het natuurlijk ook leuk blijven en zoek ik stiekem nog naar een Seiko 5.
Ik wens jullie een mooie zondag, dank voor het lezen!
Beauty is in the eye of the beholder! Mooi verhaal. Hopelijk gaat hij met het geld toch door flipperen want het is een mooie gedachten om uiteindelijk naar iets echt heel moois door te flipperen.
Ook waar.
Er zitten 2 categorieën in de deze Russische verzameling. Zeldzame vintage exemplaren en recente deels gemodde veel verkochte horloges. Beide categorieën hebben hun eigen liefhebbers. En soms beide. Leuke set!
Heel gaaf, gefeliciteerd! Ben het wel een klein beetje met Jan eens, maargoed dat is voor iedereen persoonlijk.
Ga het blauwe gedeelte maar goed in de gaten houden .
De chaika is leuk, die zou ik inderdaad wel dragen. Maar die serzjantskie is niet moeders mooiste… Dat zeg ik overigens wel zonder kennis van wat voor bijzonder horloge het misschien wel niet is, maar dat maakt hem hooguit meer geld waard en niet mooier! Dus ik zeg lekker verkopen dat ding
Edit: misschien hebben jullie het er al lang over gehad, maar check wel even of die vriend van je het ermee eens is hè @PascalRobin. Als de horloges hem ‘heilig’ zijn vindt hij het misschien niet zo’n strak plan als je het gewoon doorverkoopt haha
Bijzonder verhaal. Vier specifieke aanwinsten. Gefeliciteerd. Zou even wachten met verkopen van de laatste twee. Kijk het even aan, wellicht ga je ze toch dragen?
Dank allen voor de leuke reacties! De chaika loopt helaas niet, ik heb helaas niet de kunde deze weer gangbaar te maken. Uurwerk zag er wel goed uit.
De laatste twee hebben toestemming om te worden verkocht
Wellicht blijft de serzjantskie ook wel, maar niet helemaal zo zeer mijn ding maar hij is zeker wel tof.