Nu toch echt het laatste horloge wat ik koop…dit jaar waarschijnlijk maar goed ![]()
De RZE Fortitude GMT stond denk ik al ruim twee jaar op mijn verlanglijstje, ik kwam hem echter nergens tegen voor een scherpe prijs, tot afgelopen black friday. En toen kon ik mij natuurlijk niet meer inhouden. Gekocht bij Watchbandit, uiteindelijk een week op gewacht maar het was het wachten waard.
De eerste indrukken uit de doos, heel verfijnd ontwerp en details, veel beter dan verwacht. Ik was ooit verliefd geworden op de Oris Pro Pilot X maar aangezien die ruim drie keer duurder is was ik op zoek naar een alternatief. Ik mag wel zeggen dat qua looks en design ik de Fortitude zelfs mooier vind dan de Oris. De Oris bij de juwelier bekeken, prachtig horloge maar net wat minimalistischer. De Fortitude is dan echt meer een pilot/tool watch voor mij.
De kwaliteit is goed, de gebruikte materialen ogen hoogwaardig en de afwerking kan ik niets op aanmerken. De clasp heeft een makkelijk quick adjust functie, en wanneer je de tijd gaat instellen wordt je verrast door een gave verwijzing naar de luchtvaart. De as onder de kroon is voorzien van een rode afwerking, yay
Kleine details waar ik blij van wordt.
De dial heeft een lichte zandkorrel textuur die in daglicht goed zichtbaar is, in de avond nauwelijks. Over avond gesproken, de lume… Enige minpunt tot nog toe, de lume is ondermaats. Ik kan hem vol beschijnen met een uv lampje en dan licht alleen de gmt wijzer mooi groen op. De rest is blauw en nauwelijks zichtbaar.
Voor nu echter heel dik tevreden met deze nieuwe unit. Nog meer foto’s, bedankt voor het lezen.