NA: RZE Resolute 2022

Het heeft een paar maanden geduld gekost maar de RZE is binnen!

Een paar maanden geleden was ik op zoek naar een horloge met duidelijk opgelegde indices en cijfers. De uitkomst was de RZE Resolute.
Helaas was deze nog in de pre-order dus moest er wel even op wachten.

Gisteren het pakketje uit handen van DHL mogen ontvangen en uitgepakt.

De eerste indruk is goed. De cijfers en indices zijn mooi opgelegd. De wijzerplaat knalt lekker geel en heeft een mooie textuur.

Het uurwerk is een Miyota 90S5, met duidelijk hoorbare rotor.

Klein nadeeltje vind ik wel de band. Die vind ik minder mooi als de plaatjes uit de render die gedeeld zijn. Ik zit te denken aan een licht grijze suede band. Iemand van jullie een goed idee?

En nog een klein nadeeltje is dat mijn vriendin het ook een mooi “klokkie” vind. Ik ben dus niet de enige drager….

De render die gedeeld is:

En natuurlijk de foto’s van de NA:

45 likes

Knappe NA! :+1:

1 like

Mooi!!!
De wijzerplaat is mooier dan op de render met de textuur!!!
Bandje zou, afgaand op jouw foto’s, ook niet mijn keuze zijn… Suède zou 'm goed staan, rubber mss ook wel.

Veel draagplezier, hopelijk merendeels van de tijd om jouw eigen pols :wink:

2 likes

Ziet er goed uit. Voor de band is het misschien een idee om Ko even te benaderen? Die maakt hem precies zoals je hem wilt.

1 like

Lekker horloge man! Gaaf die wijzerplaat, dat haal je niet uit die renders!
Voor grijs suède kan ik je deze aanbevelen:
(Al zou een zwarte Tropic ook tof staan)
https://www.horlogebanden.com/hirsch-osiris-nubuck-horlogebandje-grijs/?classid=

1 like

Allereerst, gaaf horloge. Geel heb ik nog niet in mijn collectie :thinking:

Ik zou voor een zwarte of grijze band met gele stiksels gaan. Misschien een MN strap (black ops yellow)? Succes met de zoektocht.

2 likes

Nog niet aan gedacht maar ook een mooie optie voor de band.

1 like

Wat een lekkere knaller dit, met zo’n mooie gele plaat. Veel draagplezier gewenst. Qua band zou rubber denk ik ook geen verkeerde optie zijn.

1 like

Gefeliciteerd man, bijzonder gaaf horloge! :sunglasses:

1 like

Gefeliciteerd Roland met deze mooie NA :+1:t2:

1 like

Mooi , gefeliciteerd

Lekkere NA!!

Bandje:

:point_down:

RIOS1931 Franklin Vintage Suède vervangende horlogeband handgemaakt in Duitsland klassiek huidvriendelijk
https://amzn.eu/d/9EPcovB

6 likes

Tof ding! Proficiat

1 like

Heb altijd wel een zwak voor 3, 6, 9 platen.
Toffe aanwinst :+1:

1 like

Dat geel knalt er lekker uit, gefeliciteerd!

Voor een soepele grijs suède band zou je eens kunnen kijken bij Fluco.

1 like

Strak horloge, de dial is lekker clean en hij komt met een kek badtasje zo te zien. Ben benieuwd naar de lume dus als je daar nog een foto van kan posten heel graag.

Die band is nogal “kinky” en het horloge verdient iets beters eigenlijk. Misschien deze:
https://www.watch-band-center.com/watchstrap-p41372h2649s2564-Meyhofer-EASY-CLICK-.html

1 like

Dat is ook een mooi bandje.

De lume is niet heel geweldig. Als je er even met een zaklamp op geschenen hebt is het wel fel maar het zakt wel snel weer weg.
Ik zal vanavond proberen er beelden van te maken.

Het is wat prutsen om de lume goed op beeld te krijgen met de telefoon omdat deze als de lume minder word de sluitertijd verhoogd zodat het altijd fel lijkt.
Om toch een goed vergelijk te krijgen heb ik de Seiko er naast gelegd. Samen zijn ze “opgeladen” met 5 minuten duiklamp op de wijzerplaat.

In het begin is de lume goed maar na een half uurtje is daar weinig meer van over.

Ik hoop dat je hier wat mee kunt.

1 like

Die Seiko is natuurlijk een lume-beest maar de RZE staat z’n mannetje. En die matte wijzerplaat maakt de lume ook wat meer crisp (bij gebrek aan een Nederlands woord zo 1-2-3).

Al met al ben ik onder de indruk. :sunglasses:

1 like