Loopt die van jouw vrouw ook zo belachelijk nauwkeurig? Ik heb de mijne nu een week of vier en heb hem sindsdien alleen afgedaan om te slapen. Ik heb er echt alles mee gedaan: joggen, wandelen, fitness, zwemmen, douchen, noem maar op. Aanvankelijk liep hij één à twee seconden per dag achter, maar over de afgelopen drie dagen één seconde voor. Een afwijking van één seconde in drie dagen, dat verwacht je toch niet van een standaard Seiko automaatje dus of ik heb geluk of RZE reguleert de uurwerken heel goed voor ze de deur uitgaan.
Dat hij al mijn andere klokkies al haast een maand in de wacht zet geeft trouwens wel aan met hoeveel plezier ik dit eigenwijze dingetje draag. Normaal draag ik hetzelfde horloge een paar dagen en rouleer dan weer. Ik word er gewoon heel vrolijk van en hij draagt nog eens super comfortabel ook, echt een vrolijk zomerdingetje. Ik was eerst bang dat hij op mijn 19cm pols een beetje ielig zou lijken maar ik vind de maat uiteindelijk heel prettig.
Ik weet niet of hij (ook) precies loopt, maar hij loopt inderdaad vrij precies. Ik kijk er weleens op, als ie ff in de kast ligt en dan valt mij niks bijzonders op. Daarmee bedoel ik dat Seiko’s vaak langzaam lopen en een paar minuten achter, zou mij wel opvallen
Ik ben nog steeds razend enthousiast over dit bescheiden en toch opvallende klokje. Afgezien van twee Chinese Seesterns is het het eenvoudigste en goedkoopste horloge in mijn kleine collectie maar al sinds ik hem heb ook mijn meest gedragen horloge. De redenen: het is echt foutloos gemaakt (ik kan echt nul onregelmatigheid of QC-issue ontdekken), het is degelijk en kan tegen een stootje, ik vind het markante ontwerp geweldig en vooral: het draagt ongelofelijk comfortabel, dit is echt een horloge dat je gewoon niet voelt als je hem draagt. Kortom, een beetje tot mijn eigen verbazing het horloge dat ik met het meeste plezier draag.