Gekocht via de Kickstarter campagne en nu ie hier.
RZE Valour in Slate Grey.
Kast in Titanium, NH38 aan boord en saffier ruitje ervoor, leuk ding!
Mooi ding! Gefeliciteerd.
Leuke horloges maken ze. Gefeliciteerd!
Ik vind (ook) dat ze leuke horloges maken en het contact met/via de oprichter is ook leuk. Hij deelt ontwerpen en geeft regelmatig info over ontwikkelingen via de Facebook groep van het merk.
En…….ze zijn te koop via de Europese website, waardoor je geen gezeur hebt mbt ‘extra kosten’.
Die extra kosten heb je wel als je via Kickstarter koopt, maar om het horloge wat vroeger te krijgen, is ook wel leuk
Heel leuk horloge! Weer eens wat anders…
Hoe is je ervaring met het draagcomfort? Ik vind dit ook een leuk ding, en hij lijkt me ook heel praktisch. Saffier glas, superlicht titanium maar wel gehard met een coating zodat je niet bij het minste of geringste krassen krijgt, goede waterdichtheid met geschroefde kroon en een heel eigenwijs design. Maakt echt een heel robuuste indruk.
Het is echt een heel leuk horloge! Kast is netjes afgewerkt met ‘brushed’ en gematteerde oppervlakken en er zit een echt date-only uurwerk in, dus geen nutteloze datum stand.
De lugs zijn doorboort EN 20mm, dus een andere band zit er ook snel op!
Het enige nadeel wat ik kan bedenken is dat de kroon vrij klein is, maar dat is het dan eigenlijk wel.
Tja, draagcomfort…hij is vrij compact met korte lugs, mijn vrouw is er heel happy mee.
Gefeliciteerd met je NA Peter. Leuk ding om samen met je vrouw af te wisselen
Dank je. Ik vraag me alleen af of het op mijn pols van ruim 19,5cm / 7,7inch niet een beetje tè compact is. Miscchien moet ik voor de witte versie gaan, een witte oogt altijd wat groter op de pols. Mijn vrouw draagt geen horloges dus daarvoor moet ik het niet doen
Mooi horloge, gefeliciteerd
Zeker , dikke
Heb ik aan gedacht, maar ik heb iets tegen horloges met de combinatie van cijfers en index streepjes dus ik kan dat niet met plezier dragen. Óf cijfers, óf indexen, maar niet allebei. Heb er zelfs mijn Nomos Tangente om verkocht.
Kon het uiteindelijk toch niet laten en heb hem besteld in de kleur van mijn keuze. Ik vind het een heel leuk ding, dat tegelijk heel bescheiden en heel opvallend is. De afwerking is heel eenvoudig maar super precies uitgevoerd, met een combinatie van matte bead blasted en heel fijn geborstelde oppervlakken die het aparte design mooi accentueren. Draagt verder super licht en mooi vlak op de pols. Alles voelt degelijk en goed uitgevoerd aan, ik word heel vrolijk van dit apparte kleine dingetje. Super licht en toch heel robuust.
Leuk en apart horloge, mijn vrouw heeft de versie met de grijze wijzerplaat.
Loopt heel netjes en tja, ik vind RZE simpelweg een sympathiek merk met een eigen look.
Oh ja, de zonnige dagen eraan komen, is zo’n gele wijzeerplaat behoorlijk ‘in your face’, maar dat is zeker geen nadeel…….geniet ervan!
Ik zie dat jij hem eerder op een bandje van Watchbandit had gezet. Grappig weetje waar ik van de week toevallig achterkwam nadat ik het horloge al besteld had: de man die de Europese webshop voor RZE runt is ook één van de twee eigenaren van de webshop Watchbandit. Op Watchbandit zelf kun je RZE ook kopen, met uitzondering van deze Valour 38, die is echt alleen in de eigen webshops van RZE zelf te krijgen. Overigens heeft hij het horloge op mijn verzoek met de groene band verstuurd (die normaal op de versie met groene wijzerplaat zit). De gele versie wordt normaal gesproken met dezelfde band in het zwart geleverd maar ik vond dit wel een leuke combi. Swappen was geen enkel probleem, customer service van hem zit wel goed geloof ik.
Yep, customer service van Watchbandit/RZE Europe is top! Van mijn RZE Hexaflex band is een keeper gescheurd, dus vroeg ik of ze die misschien ook los hadden? Nou, die hadden ze niet dus kreeg ik gratis een geheel nieuwe band opgestuurd, daar wordt een mens blij van!
Zomers dingetje wel, inderdaad. De wijzerplaat heeft een vreemd matte metallic achtige afwerking, de kleur is heel levendig en lijkt voortdurend te veranderen met een andere lichtval. Hoe dan ook, ik vind het een heerlijk dingetje en het draagcomfort is uitstekend, al vind ik de band wat te zwaar en stijf uitgevoerd voor het horloge. Maar zoals je zelf al zei, een andere band zit er zo op en ik heb intussen een Eulit perlon en een single pass nato van Miros besteld, leuk om een beetje af te wisselen met kleuren. Ik houd niet van rubber banden, ik vind ze niet fijn dragen dus die heb ik er niet bij besteld. Dat met die keeper had ik ook al in een review op YouTube gezien, dat is blijkbaar een zwak punt van die band. Al met al heb ik niet eerder met zoveel plezier zo’n goedkoop horloge gedragen, moet ik zeggen. Ben intussen wel fan van Travis en zijn merk.