NA s.albert - op tijd

Enkele jaren terug ontdekte ik via google de website van Stéphane Albert - gyrationis tempus. Watches handmade in Belgium.
Deze jonge belg die het label kreeg Artisan Certifié heeft reeds meerdere modellen op de markt gebracht. Stéphane brengt deze uit in een beperkte oplage van 10 stuks. Graag had ik een van onderstaande modellen gekocht. Echter meestal was ik niét op tijd om er eentje van hem te bemachtigen.

Zie https://www.salbert.be/#page-top

Via de facebook pagina van s.albert vernam ik dat hij dit jaar een nieuw model uitbracht en na wat heen en weer e-mail verkeer kon hij mij exemplaar 1/10 reserveren. Mr. Albert kon mij deze opsturen maar ik verkoos deze op te halen in Philipville om ondermeer kennis te maken met hem.
We zijn in de zomermaanden - vakantie :relaxed:- en 'k boekte een nachtje in een prachtig hotel in Sautour, een dorpje in de Ardennen.

De daarop volgende dag op naar de horloge winkel. Wij werden daar uiterst vriendelijk onthaald. Kopen maar :slight_smile:

Het horloge, een Pilote Art Déco , genaamd door Stéphane is niet mijn grailwatch of mijn favoriet model van Albert, maar 'k ging toch overstag voor nr. deze 1/10.

Het binnenwerk is een Swiss Unitas 6497 wat een hand winder is, groot en oerdegelijk en vroeger vooral gebruikt in zakhorloges.
Het horloge doet mij af en toe wat denken aan een bepaald model van Oris, maar kent genoeg andere, eigen accenten.
Het bandje is gemaakt in Oostende, met een eigenaardige gesp:


Het horloge loopt perfect en ik ben er zeer tevreden mee.

Deze keer was ik op tijd. Gyrationis tempus, dank voor het lezen.

Fijn weekend verder :sunny:

68 likes

Wat een speciaal horloge! :ok_hand:

1 like

Wat een eye catcher zeg , prachtige kleur wijzerplaat :star_struck:
Gefeliciteerd!

1 like

Mooie kleur :ok_hand:. Die 8 zou mij wel storen :roll_eyes:

1 like

staat er een beetje ‘zatjes’ op :slight_smile:

1 like

Wat een mooie kleur groen zeg :ok_hand:
Veel draagplezier!

1 like

Proficiat , zeer mooi en Belgisch !!!

1 like

Veel plezier er mee!

1 like

Gefeliciteerd met deze aanschaf. Heel bijzonder.

1 like

Het horloge zelf is niet mijn smaak maar een bijzonderheid is het zeker! Gefeliciteerd met de aanwinst :slightly_smiling_face:

1 like

Mijn beste,

Proficiat!!
Een leuke introductie van een bijzondere tijdgenoot.
“Anders dan anders”. Goed hoor!!
Ik wens je er dan ook een langdurige polstijd mee.

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Die mr albert maakt mooie horlogekastjes

1 like

Heel mooi dat je hem maar veel en vaak mag omslingeren in goede gezondheid en draagt tot hij versleten is
:star_struck:

1 like

ja vind ik ook, wat had ik graag één van de vroegere erbij gehad :slight_smile:

Prachtige dial kleur. Bijzonder nummero uno. Uniek exemplaar. Geniet van deze speciale NA

1 like

Geweldige aanwinst!

1 like

Op tijd! Mooi man, gefeliciteerd!

1 like

Gefeliciteerd met dit horloge, wens je veel draagplezier :ok_hand: :+1:. Ging je nu overstag uit hebberigheid omdat je er iedere keer naast zat? Je zegt zelf niet mijn favoriet, had je wellicht ook nog een jaartje kunnen wachten. Maar ja, je hebt wel nr.1 van de 10 :wink:. Maar dan die gesp, idd niet alledaags maar als hij die zelf gegraveerd heeft toch wel apart, aan de andere kant van de gesp ook zijn naam?

2 likes

Dankjewel Fred.
Hebberig :blush:, andere modellen van dhr. Albert vind 'k gewoon super, doch niet meer te koop :frowning:
Gesp is blank aan de onderzijde. Bandjes komen van LIC, the art of dressing watches
Het bandje van deze horloge is de Cognac Buffalo.

1 like

horloge doet mij af en toe wat denken aan een bepaald model van Oris,

Ja, inderdaad.
En dan is er nog deze Citizen. Al is dat geen hand-winder…:wink::slightly_smiling_face:

3 likes