NA’s: Seiko SLA033 "Capt. Willard" Reissue vs Doxa Sub 1200T

True!

Ik heb zelf bv. geen goed woord over voor de kroon van een 5 digit GMT-Master II (wel een oud bakkie natuurlijk). Van de SLA033 ervaar ik ‘m als lekker stevig en goed weggestopt. Maar je hebt een punt.

Erg leuk topic @anon10817008HF! Op deze manier zou ik er hier wel wat meer willen zien. Vandaag bij van Van Grinsven ook de Seiko om de pols gehad… :heart_eyes: Maar eerst wat verkopen in het blauwe deel hiero :grin:

1 like

Dank je wel :+1:t2:

Cool, ben benieuwd!

1 like

Goed verhaal man!! Maar beide zullen het veld op korte termijn ruimen gok ik…

1 like

Hoezo? Ga je een bod op beide uitbrengen? :smiley:
Zie je zondag?

Dat zou maar zo kunnen :wink: zie je zondag!!

1 like

Gefeliciteerd met de NA’s! Leuke vergelijkende review. Ik heb een lichte voorkeur voor de Seiko. Maar ik vind (ook) het formaat wat fors en de prijs stevig. Veel plezier ermee in ieder geval en ben benieuwd welke blijft!

1 like

Leuke review fijn om te lezen.Mijn voorkeur zou toch de Seiko zijn.

1 like

Ach … hoezo? De kwaliteit spat er van af (uitgezonderd de strap).

Er gaat niets boven het origineel! :wink: :wink:

4 likes

Ach … origineel … deze staat voor mij op zichzelf :wink:

1 like

Nou ja, afgezien van het feit dat ik dit überhaubt best veel geld vind voor een horloge en je voor dit bedrag heel wat andere interessante horloges kunt kopen, had ik misschien liever gezien dat Seiko het pad had bewandeld dat ze ook met de Turtle hebben gekozen. Of eventueel a la Sumo. Dus gewoon een meer betaalbaar model, net zoals de oorspronkelijke 6105.

Tja … zullen we Rolex ook benaderen om de Submariner weer betaalbaar te maken net zoals destijds de 5513 of meer recent de 14060? Sentiment, merkbeleving … I don’t care anymore (nou ja, een beetje dan). @chimpie, wat is jouw mening m.b.t. de SLA033?

2 likes

De twee gezichten van de Doxa. Blijkbaar een minder controversieel horloge dan de Seiko :wink:


2 likes

Super mooi gemaakt. Kwaliteit spat er idd gewoon vanaf. Dat de Seiko merk geprint is vind ik erg jammer. Strap vind ik ook niks, ook beetje deze prijs onwaardig. Maar ik begrijp wel dat er geen bracelet bij hoort.

Vind hem ook steeds mooier. Laatst in het zonlicht pas opgemerkt hoe diep de wijzerplaat lijkt door gebold saffier glas.

Los daarvan, ik vind de design van de SLA033 (en dus de 6105) erg mooi. Wou hem dus al gelijk hebben bij announcement. Is het het geld waard? Voor mij wel, en daar gaat het om. Meningen en smaak zullen altijd verschillen…

PS: ik begon eigenlijk met “alle vooroordelen aside (duur tov origineel, origineel is beter, etc)” maar ik begrijp wel dat je de SLA033 niet los kan zien van de 6105.

1 like

Ik ben op zoek naar de mooiste rubberen strap voor de SLA033 (geen ISOfrane). In de stijl van de MM300 Z20 misschien? Tips? In elk geval een die minder/niet vlekt of stof aantrekt.

Oude monster band. Super soepel zoals de turtle band, maar trekt geen stof aan.


Staat naar mijn idee erg goed op vrijwel iedere seiko duiker.

Voor de liefhebber van de drie re-issues, hier een strakke review …

2 likes

Gelukkig heeft iemand dat idee nog.

Ik vind een CB op een MM300 wel gaaf.

Heeft Uncle Seiko geen toffe tropic?

2 likes


Nato doet het ook prima voor mij. Wel effe persen, want 19mm nato is moeilijk te vinden!

1 like