Jenneke
28 november 2023 om 19:34
1
Want na een Pan American herenmodel
Die ellende is waarschijnlijk al bij start van de hobby ontstaan….
Uurwerk onderdelen, boeken, oude advertenties, nog een andere kast opener, window display materiaal, horlogedoosjes, postcards, Gruen ring, … Gruen is even eigenaar geweest van Waterman dus tja, als ik die zie…
Een voordeel is dat er niet “zoveel “ is en dat het duur is (ook bezorgkosten de oceaan over). Jouw omvangrijke verzameling ga ik niet bereiken.
Dat is wel een ding. Uitpluizen ko…
dan toch ook maar een damesmodel erbij!
De voorspelling van @Vintagewatchstuff was dat het zou doorgroeien tot 40. Maar nee, technisch gezien zit ik nog steeds op 4. De time selector schijf is nooit aangekomen.
De dame is vierkant en heeft vermoedelijk nog de originele Kreisler Quality band er op. Die mooi op mijn pols past en zo te zien weinig DNA bevat.
Beetje inzoomen en dan zie je dat ze wat meegemaakt heeft.
Hier moet je dan toch (letterlijk) doorheen kijken. Want zonder bekrast glas (denk geen plexi… is dit dan nog wel te poetsen @Lexaf ) perfect wat mij betreft:
De opwindstift en kroon ontbreken, maar ik ben hoopvol dat dit kleine caliber 210ss dan wil gaan lopen.
Helaas wel weer zo’n 5spoke wiel voor de centrale seconde “complicatie” waar ik nog geen afnemer voor heb. Ook maar eens naar zoeken…
29 likes
Fijn dat meneer nu vergezeld wordt door mevrouw en wat een leuk cool horlogetje zeg!
de afnemer is een presto 3, misschien dat je die wel ergens weet op te scharrelen.
3 likes
Mijn beste,
Leuk hoor!!
Proficiat met deze charmante aanwinst.
Orologio Signaturis Temporis
2 likes
Proficiat, mooie aanwinst.
Veel plezier ermee!!
3 likes
Yoeri40
29 november 2023 om 06:27
5
wanneer gebruik je die presto3 exact?
1 like
Die dient om de 5-spakige wielen van hetzij centrale secondenwijzer hetzij chronograafkoppelrad te verwijderen en wanneer ze 6-spakige zijn dan heb je nog een andere presto.
2 likes
Yoeri40
29 november 2023 om 07:09
7
bedoel je dan zo’n secondenwijzer die apart op een pinion zit?
Jenneke
29 november 2023 om 07:10
8
Ja, is voor centrale secondewijzer
zoals het wiel hierboven in de mechaniek van Jenneke. het vijspakigwiel dat ten dele over het palrad ligt
4 likes
De Gruen familie groeit! Prachtig alweer!
Yoeri40
29 november 2023 om 07:16
11
Merci weer wat bijgeleerd zie!
Met het juiste gereedschap werken is het halve werk, dan maak je zelf ook geen beschadigingen en niks kapot.
Jenneke
29 november 2023 om 22:08
13
Dank! De familie blijft maar doorgroeien en het wensenlijstje krimpt niet
En naast horloges koop ik dan ook weer reserveonderdelen, losse uurwerken en gereedschap. De familie moet ook beetje gezond blijven.
4 likes
PeterLC
29 november 2023 om 22:25
14
Vintagewatchstuff:
andere
Een rode. Heb je echt bijna nooit nodig - maar als het zo ver is, ben je wel blij hem te hebben. Tot nu toe 2 x in 8 jaar.
2 likes
PeterLC:
Een rode
ja idd, zwart - groen - blauw - rood. en die rode gebruik je amper, zodoende was ik de kleur ook vergeten. Hier 1 keer de afgelopen 10 jaar gebruikt. de blauwe voor de vijfspaken gebruik ik regelmatig en de zwarte + groene eigenlijk elke keer ik iets doe.
wbcoupe
30 november 2023 om 16:31
16
Gefeliciteerd met de leuke aanwinst
Glaasje lijkt mij eigenlijk gewoon plexi, maar de beschadigingen zien er wel vreemd uit, alsof er iemand met oplosmiddel of lijm op heeft gezeten
Jenneke
30 november 2023 om 18:28
17
Ik zal morgen met goed licht eens kijken en de warmtevergelijkingstest doen.
1 like
Jenneke
1 december 2023 om 16:40
18
Ik hou het nog steeds op glas met beschadigingen. Het voelt scherp aan een nagel, wat kouder en polywatch doet precies niks.
3 likes
wbcoupe
1 december 2023 om 16:52
19
Op basis van deze foto zou ik inderdaad ook zeggen mineraalglas
Balen; is ook wel te polijsten, maar dat is wel veel meer werk.
1 like
Jenneke
1 december 2023 om 17:03
20
Uren met de hand zie ik niet zitten. Misschien maar een dremel bij de action halen.
Het verbaasd me dat je met korrel 800 toch zo’n glad oppervlak haalt, 800 is namelijk nog best wel grof. Ik heb eerder ook zoiets geprobeerd maar het glaasje is daar niet beter van geworden maar ik weet eerlijk gezegd niet meer precies hoe ik dat toen heb gedaan. Heb je ondertussen met water gespoeld of heb je alles droog gedaan?
Even een tip voor mensen die dit ook willen proberen, haal altijd het uurwerk uit de kast, de temperatuur in het horloge wordt namelijk enorm hoog.
1 like