NA Samen vliegen is toch gezelliger

Fijn dat meneer nu vergezeld wordt door mevrouw en wat een leuk cool horlogetje zeg!

de afnemer is een presto 3, misschien dat je die wel ergens weet op te scharrelen.

3 likes

Mijn beste,

Leuk hoor!!
Proficiat met deze charmante aanwinst. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Proficiat, mooie aanwinst.
Veel plezier ermee!!:watch:

3 likes

wanneer gebruik je die presto3 exact?

1 like

Die dient om de 5-spakige wielen van hetzij centrale secondenwijzer hetzij chronograafkoppelrad te verwijderen en wanneer ze 6-spakige zijn dan heb je nog een andere presto.

2 likes

bedoel je dan zo’n secondenwijzer die apart op een pinion zit?

Ja, is voor centrale secondewijzer

zoals het wiel hierboven in de mechaniek van Jenneke. het vijspakigwiel dat ten dele over het palrad ligt


4 likes

De Gruen familie groeit! Prachtig alweer!

Merci weer wat bijgeleerd zie!

Met het juiste gereedschap werken is het halve werk, dan maak je zelf ook geen beschadigingen en niks kapot.

Dank! De familie blijft maar doorgroeien en het wensenlijstje krimpt niet :sweat_smile:

En naast horloges koop ik dan ook weer reserveonderdelen, losse uurwerken en gereedschap. De familie moet ook beetje gezond blijven. :upside_down_face:

4 likes

Een rode. Heb je echt bijna nooit nodig - maar als het zo ver is, ben je wel blij hem te hebben. Tot nu toe 2 x in 8 jaar. :grin:

2 likes

ja idd, zwart - groen - blauw - rood. en die rode gebruik je amper, zodoende was ik de kleur ook vergeten. Hier 1 keer de afgelopen 10 jaar gebruikt. de blauwe voor de vijfspaken gebruik ik regelmatig en de zwarte + groene eigenlijk elke keer ik iets doe.

Gefeliciteerd met de leuke aanwinst :+1:
Glaasje lijkt mij eigenlijk gewoon plexi, maar de beschadigingen zien er wel vreemd uit, alsof er iemand met oplosmiddel of lijm op heeft gezeten :thinking:

Ik zal morgen met goed licht eens kijken en de warmtevergelijkingstest doen. :sweat_smile:

1 like

Ik hou het nog steeds op glas met beschadigingen. Het voelt scherp aan een nagel, wat kouder en polywatch doet precies niks. :slightly_frowning_face:

3 likes

Op basis van deze foto zou ik inderdaad ook zeggen mineraalglas :grimacing:
Balen; is ook wel te polijsten, maar dat is wel veel meer werk.

1 like

Uren met de hand zie ik niet zitten. :joy: Misschien maar een dremel bij de action halen. :yum:

1 like

Inderdaad het beste machinaal, met de hand is echt niet te doen :sweat_smile:

1 like