Ben ik het niet helemaal mee eens maar snap het wel.
Een Grand Seiko hommage (zijn er ook niet heel veel) die de kwaliteit en afwerking kan evenaren heb ik bijvoorbeeld nog niet gezien.
Watch Dives (allen Quartz) heb ik diverse Tudor hommages van gehad en ze zijn echt prima maar niet hetzelfde. San Martin heb ik ook al een paar modellen van gezien en die hebben dan inderdaad een mooi en betrouwbaar automatisch Seiko uurwerk erin zitten maar dat is dan ook de enige plus, en iets fijner afgewerkt.
Zelf doe ik ook vrolijk mee hoor met een WD V2, maar dat is meer omdat ik qua formaat bij dan bij de reduced 39mm zou uitkomen en daar lees ik wisselende verhalen over het uurwerk en dan vind ik de onderhoudsprijzen gewoon te gek.
Horloge van TS is trouwens zeker geslaagd!
Eens met wat er voor dit geld allemaal kan. Veel draagplezier gewenst!
Het is idd bizar wat voor kwaliteit je krijgt voor weinig geld.
Die Chinezen zijn net als het produceren van elektrische auto’s hierin ook heel goed en wie weet beter.
Als je nagaat dat San Martin pas in 2016 is begonnen en op zo’n niveau zit, waar zullen ze zijn over 10 jaar denk je
Ik heb zelf ook één San Martin, een eigen ontwerp, en ik heb er inmiddels ook een paar van anderen in mijn handen gehad. Bouwkwaliteit en afwerking zijn echt niet te vergelijken met gevestigde merken in deze prijsklasse.
Ik ben niet zo positief over het copy-paste gedrag van die Chinezen. Wat mij betreft zouden “hommages” behandeld moeten worden als ordinaire kopieën en derhalve ter vernietiging moeten worden aangeboden.
Er is een verschil tussen replica’s enerzijds, en merken of modders die een “hommage” maken. En ik begrijp dat bepaalde designkenmerken generiek zijn, en dat je warm water (zoals een dial met vertikaal relief) ook geen 20 keer opnieuw kan uitvinden. Het is een dunne grens…
Ook modding met niet OEM-onderdelen die toch een merknaam bevatten… dat vind ik wel flauw. Je kan evengoed M3 stickers en een chromé uitlaat van 15 euro op gelijk welke BMW gaan hangen. Het zegt meer over de eigenaar dan over de hardware.
Beste Gobert,
Copy-paste gedrag hoort tegenwoordig in onze economische samenleving en komt voor in alle sectoren.
Kijk eens naar die elektrische Chinese auto’s die op een Porsche, BMW etc. lijken maar wel qua aanschafprijs veel goedkoper zijn dan de Duitse auto’s. En ja hoor we staan allemaal in de rij zodat er import explosie ontstaat.
Ipv het verbieden ben ik van juist het aanmoedigen dat men in staat is om een Homage horloge die aangeboden wordt voor € 7.000 te kunnen produceren van Sapphire glas tot Seiko automatic uurwerk met een perfecte afwerking voor € 250
Werkelijk niks op aan te merken, draag deze nu al een jaartje of 2 bij alles wat ik doe. Draagt heerlijk, loopt keurig op tijd, en train/klus/tuinier/zwem in principe dagelijks met dit horloge om.
Onopvallend, simpel, relaxed, en voor mij leuk genoeg om te dragen (en voor de rest interesseert het werkelijk toch geen hond om mij heen wat ik om de pols hang. Ik kan elke dag een ander horloge dragen van 10 ruggen, maar niemand die het ziet )
Dag Frans, hij staat je goed👌🏽een mooi vintage look heeft dit model. Als je dezelfde horloge zou hebben van 10K en er komt een vervelende kras… komen er toch andere gevoelens naar boven wat heel menselijk is. Een vriend van mij had zijn Rolex gebracht naar Gassan voor een servicebeurt, schrik niet € 934,-
En ik hoor hier die forum leden het is een gebruiksvoorwerp of dat is maar tientje per maand wat je moet incalculeren, hahahahah
Op de oprit staat geen copy-paste auto maar waarschijnlijk op je dak liggen er Aziatische panelen, zo niet dan zitten er in je huis wel Aziatische apparaten en kijk eens wat er in je broekzak zit om mee te bellen😉