Eerst de foto’s, dan een praatje:
Ik was al een tijdje geïnteresseerd om een San Martin toe te voegen aan mijn collectie. Ik zat namelijk in een situatie met 6 horloges in de collectie: 3 recente maar prijzige modellen, en 3 vintage modellen. Kortom 6 horloges die ik goed wil verzorgen en niet zomaar zou dragen tijdens bijvoorbeeld klusjes in de tuin.
Na enkele hommages van andere Chinese merken wou ik toch eens een San Martin proberen, waarvan gezegd wordt dat de kwaliteit uitstekend is voor de prijs. Ik wachtte dus op de Aliexpress summer sale om de SN008-G aan te schaffen net onder de 300 euro. Deze kwam uit een warehouse in Spanje dus binnen de 5 dagen lag ie voor mijn deur.
De San Martin lost de verwachtingen zeker in: heel mooie kast met scherpe randen, mooie brushing met een kleine gepolijste bevel. De verhouding zitten goed en het horloge draagt zeer comfortabel.
Enkele minpuntjes: de band met faux rivets is een hel om aan te passen, en de wijzerplaat mocht van mij iets dieper zwart zijn. Buiten deze minpuntjes anders niets dan lof, voor mij een zeer geslaagde daily beater waarbij ik geen angsten zal hebben om er krassen in te klussen.