NA: Santos de Cartier Smokey Blue

Heeft Cartier een modemerk-voor-vrouwen-imago? Ik was best verrast toen ik dat onlangs las. Ik vind van niet. Zeker niet als ik kijk naar modellen als Drive😉, Tank (!) of Santos. Het is een belangrijk merk in de horlogegeschiedenis. De modellen zijn zeer herkenbaar. Je hoeft niet eerst de letters op de wijzerplaat te lezen om te zien welk merk het is.

Toen ik een paar maanden geleden de foto’s zag van de nieuwe Santos WSSA0013, was ik meteen aan de haak geslagen. Even twijfel of de plaat niet te donker was. Maar bij de eerste keer irl verdween ook de laatste twijfel. Voor sommigen wellicht wat groot bij 40mm in het vierkant. Maar mijn pols kan het hebben. En ja, een manufactuur uurwerk is misschien niet zo belangrijk. Maar voor mij maakt het een horloge toch interessanter. Bonus: QuickSwitch-systeem voor het wisselen van de band en naast de metalen band ook een extra leren bandje met vouwsluiting.

Daarom knoop doorgehakt en toegebeten bij S&C in M’tricht. Heel prettig geholpen. Mooie deal kunnen maken. Wel ook wat opgeofferd: Breitling SOH II 46 (deed het meeste pijn, maar toch wat te groot) en Tudor HBB Bronze. Nu heb ik geen duiker meer. Maar dat is voor later zorg😉. Foto’s:

68 likes

Weer eens wat anders hier. Ik vind hem verreweg het mooist op de stalen band. Gefeliciteerd en geniet ervan!

3 likes

Op leer… zo chic! I’m impressed.

:+1:

1 like

Gefeliciteerd met een pracht van een aanwinst en zeker op staal !

1 like

Bijzonder fraai horloge!! Gefeliciteerd met de aanwinst!!

1 like

Leuk horloge!

1 like

Erg mooi vooral met deze wijzerplaat genieten :blush::heart_eyes:

1 like

Gefeliciteerd !
Mooi en apart. Prima !
Heeft deze ook in een van de cijfers wat tekst zitten btw ?

1 like

Nice :+1:

1 like

Heel mooi horloge. Geniet er van. Persoonlijk zou ik er een mooi cognackleurige lederen band bij kopen.

1 like

Vooral op staal een topper! Heel veel plezier ermee.

1 like

Hier geen tekst in de VII. Maar dat het een Cartier is staat op de wijzerplaat :wink:.

1 like

Ik ben fan van de nieuwe Santos serie. Mooie aankoop hoor! En hij valt prachtig om je pols zo te zien.

1 like

Het QuickSwitch-systeem is verrekte handig. Maar het beperkt wel de mogelijkheid om bandjes zonder dat systeem te wisselen. Weet niet wat de prijs is van die Cartier-bandjes. Wellicht komt er ooit nog eens een andere kleur. Maar met twee mooie band-opties ben ik voorlopig als een kind zo blij.

1 like

Gefeliciteerd met deze schoonheid, mooi op staal!

1 like

Ik vind dit een zeer fraaie Santos. Veel draagplezier gewenst!

1 like

Van harte met deze unieke en zeer stijlvolle Cartier! :smile: :+1:

1 like

Mijn beste,

Proficiat met deze getalenteerde verworvenheid!!
Ik wens je er een gelukkige tijd mee!!

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Erg mooi, veel plezier met je Cartier!

1 like

Wow :heart_eyes: één heel ander horloge op leer dan op staal ! Het blauwe leer staat m overigens prachtig. Is wat sportiever. Heel veel draag plezier!

1 like