Heeft Cartier een modemerk-voor-vrouwen-imago? Ik was best verrast toen ik dat onlangs las. Ik vind van niet. Zeker niet als ik kijk naar modellen als Drive😉, Tank (!) of Santos. Het is een belangrijk merk in de horlogegeschiedenis. De modellen zijn zeer herkenbaar. Je hoeft niet eerst de letters op de wijzerplaat te lezen om te zien welk merk het is.
Toen ik een paar maanden geleden de foto’s zag van de nieuwe Santos WSSA0013, was ik meteen aan de haak geslagen. Even twijfel of de plaat niet te donker was. Maar bij de eerste keer irl verdween ook de laatste twijfel. Voor sommigen wellicht wat groot bij 40mm in het vierkant. Maar mijn pols kan het hebben. En ja, een manufactuur uurwerk is misschien niet zo belangrijk. Maar voor mij maakt het een horloge toch interessanter. Bonus: QuickSwitch-systeem voor het wisselen van de band en naast de metalen band ook een extra leren bandje met vouwsluiting.
Daarom knoop doorgehakt en toegebeten bij S&C in M’tricht. Heel prettig geholpen. Mooie deal kunnen maken. Wel ook wat opgeofferd: Breitling SOH II 46 (deed het meeste pijn, maar toch wat te groot) en Tudor HBB Bronze. Nu heb ik geen duiker meer. Maar dat is voor later zorg😉. Foto’s:
Het QuickSwitch-systeem is verrekte handig. Maar het beperkt wel de mogelijkheid om bandjes zonder dat systeem te wisselen. Weet niet wat de prijs is van die Cartier-bandjes. Wellicht komt er ooit nog eens een andere kleur. Maar met twee mooie band-opties ben ik voorlopig als een kind zo blij.