NA: Sarb017 Alpinist

Ik weet wel hoe dat werkt, maar ik koop geen horloge vanwege een tachymeter. Ik koop horloges vanwege de techniek en de esthetiek. En soms omdat er een vadsig marketingverhaal overheen is gedrapeerd met maanlandingen enzo.

2 likes

Prachtige aankoop! Waar gehaald?

1 like

Via eBay, bij een in Zwitserland gesitueerde aanbieder die verstuurde vanuit Engeland.

1 like

Ik had me voorgenomen om dat een keer op YouTube op te zoeken, maar heb daar geen haast mee.

Wat een mooie Alpinist man! :ok_hand: Gefeliciteerd! Goeie koop!

:+1:

Dat is je duidelijk niet gelukt.
Desalniettemin gefeliciteerd met die groene Seiko.

1 like

Heel mooi Blauwbeer.
En superleuk geschreven.
:+1:

1 like

image

https://scontent-ams3-1.cdninstagram.com/vp/f3ebd150986c79188840855c03dba1ae/5D2AAE2D/t51.2885-15/fr/e15/s1080x1080/51448054_1993812830920122_5517146694772357217_n.jpg?_nc_ht=scontent-ams3-1.cdninstagram.com

Wellicht moet deze op insta posten :stuck_out_tongue_winking_eye::joy::joy:

6 likes

Pakkend beschreven @Blauwbeer, leuk om te lezen!

De Alpinist (de groene wel te verstaan) roept, op zijn manier, bij een ieder die het horloge bezit een bijzonder gevoel op. Of je het nu op gewoon oyster type metaal of jubilee ofwel op jubilee two tone of diverse soorten leer draagt het is en blijft een bijzonder horloge waar je een glimlach van op je gezicht krijgt.

Veel plezier met deze aanwinst! En wat een toekomstige band betreft, rustig nadenken waar je voor wilt gaan.

:+1::+1::ok_hand::ok_hand::stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Gefeliciteerd, mooie NA!
De alpinist is echt een heel mooi horloge! (Hoewel ik daar anderhalf jaar geleden nog heel anders over dacht).

1 like

Prachtige klasieker. Zelf het glas laten vervangen voor eentje met AR coating waardoor het groen er nog mee uit popt. Gebold glaasje gekozen.

6 likes

Mijn beste,

Een gedreven verhaal, fraaie foto’s, een prachtig horloge en een trotse eigenaar!!
Geniet er met volle teugen van!!

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Mooie aanwinst Chris! Alleen dat bandje verdient een upgrade…

2 likes

Vet !!! die Two Tone Jubilee op de Alpinist.

Amazing van de Alpinisf is het samenbrengen van
groene dial, goudkleurige cijfers en wijzers, ouwbollige wijzers, kleine rode accenten en witte markeringen.

Je houd het niet voor mogelijke dat dit samenraapsel zorgt voor een zeer geslaagd horloge.

2 likes

Mooi hoor; misschien wil ik er ook een… Groen… Goud… Hebberig…:wink::raised_hand:t4:

1 like

Gefeliciteerd met de NA! :+1:
Mooi verhaal en leuk geschreven.

Sterkte met het kiezen van de juiste band(en).
Het leven kan hard zijn.

1 like

Welkom bij de Alpinisten-club!
En mocht je de originele band willen ditchen, ik weet er wel raad mee dan.

Cheers :+1:

1 like

Maar Blauwbeer, in dat eerste plaatje, dat ben jij toch niet? Dat was toch meneer Frtitz, 50 jaar geleden?

1 like

Heel mooi!

1 like