NA SARB017 en SKX 013 mod

Seiko-dag nummer 2, weerom twee leuke aanwinsten:

De SARB017 heeft me onmiddellijk gecharmeerd, apart en vooral veel horloge voor weinig geld. Besteld in Japan bij Seiya, welke zeer snel heeft verzonden. Toen 14 dagen geduld moeten oefenen omwille van de werkdruk bij de douane :wink:

Vandaag aangekomen, onmiddellijk de band vervangen door een groene kalf carabu van Mansarea. Dit jasje staat hem goed!

Vervolgens is het de beurt aan het geschenk voor mijn zoon, al moet die nog een maand geduld oefenen voor hij hem krijgt.
Een SKX 013 op lederen nato (ik weet het, duikers en leer…), vooral goed geschikt voor zijn kleine polsen.

Als mod een single domed saffier en een beadblasted case, met dank aan Rob, die waarlijk prachtig werk heeft geleverd… Ik kan me voorstellen dat er binnenkort ƩƩntje erg gelukkig zal zijn…

18 likes

Twee uitstekende horloges (al zeg ik het zelf)! Die NATO misstaat overigens de SKX013 totaal niet. Draag hem zelf graag af en toe op een zwart leren NATO.

En wat betreft de Alpinist… Klassieker. Top band keuze dat mooie bruine leren met groen stiksel. Gefeliciteerd! :smiley:

1 like

Mooie aanwinsten allebei, veel draagplezier en gepaste trots voor jou en je zoon!

1 like

Ik vind de alpinist heel erg mooi. Gefeliciteerd ermee.
En ik kan niet wachten tot mijn kinderen oud genoeg zijn om ze een ā€œechtā€ horloge kado te doen.

1 like

Ik denk dat iedereen wel zo een vader wil (of in ieder geval zo’n skx :grin:)

1 like

Ziet er goed uit, mooie update!

Kan iemand mij zeggen hoe ik kan zien of op een SKX013 een saffier zit of hardlex?

Ik heb toevallig deze week een SKX013 voor mijn zoon gekocht en weet dus niet wat erop zit…

hij is trouwens niet weg van de stugge rubber band of de nato die ik erop gezet heb… en nu dus weer op zoek naar een stalen band voor de SKX013 :wink:

Leuke hobby

1 like

Mijn beste,

Weer een prima aanwinst, dit enthousiaste horloge-duo!!
Ik wens je er dan ook een magnifieke tijd mee.:watch::watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Komt hij recht uit de winkel, zit er hardlex in. Saffier vind ik persoonlijk mooier, beetje helderder en kleine kleurnuance door de AF coating. Nadeel is dat saffier (single domed) vervorming kan geven als je schuin op de wijzerplaat kijkt.

Dank je voor je snelle antwoord! Ik heb hem gebruikt gekocht, hij is gelukkig wel in nieuwstaat moet je altijd afwachten als je iets koopt ook al wordt het er wel bijgezegd

Ik heb onderhand wel gemerkt dat er meerdere interpretaties zijn van ā€˜als nieuw’ :wink: