Helaas viel 1,5 jaar geleden mijn oog op de nieuwste MM300, terwijl ik net voor een zeer strakke prijs de SBDX001had gekocht. Wat doe je dan? Niet zeuren en genieten van wat je hebt… maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan.
Het begon met een topic van @Sprinter over de Crafter Blue band voor de MM300. Dat zag er prachtig uit… zelfde reliëf als de Hirsch Hevea die ik op mijn 001 had liggen, dus precies wat ik wilde. Maar dan mooier, aansluitend op de kast…
En dan ga je googelen. Kom je naast info over de Crafter Blue “per ongeluk” ook info tegen over de 017… en nog meer.
Dan ga je kijken… zou het kunnen? Yen staat niet heel slecht, kan aanzienlijk beter overigens, maar prijsstijging van de 017 tov de 001 viel nog wel tegen. Tenzij je een goede aanbieding kan scoren uiteraard. De 001 kocht ik nieuw, de 017 moest ook nieuw zijn… In onderhandeling gegaan met “mijn” MM300 leverancier, Herr Unger.
Prijs bleef te hoog, we kwamen er niet uit. Totdat er een mooie kortingscode langskwam… toegehapt, en voor een zeer scherpe prijs gekocht! De Crafter Blue snel in Hong Kong besteld. Maar toen kwam de Crafter te koop op het forum… Met @Selie bleek het zeer fijn afspraken maken! 24 uur reserveren, als ik Hong Kong nog kon cancellen… GELUKT!
Zie mijn andere topic over de gelijke aankomst op twee verschillende adressen van de Crafter en de SBDX017. Op de minuut, I kid u not. 60 km uit elkaar, stopte om 14:54 uur de PostNL man de Crafter in de bus en leverde de DHL man de SBDX017 af.
Nog een weekend in de stress. Ik ben zeer zuinig op mijn klokken, en heeft iemand op mijn kantoor de SBDX017 uitgepakt… GRRR! Maar goed, was goed verpakt, uitpakken was zorgvuldig gedaan en DIASHIELD is je vriend.
De andere stressfactor was geld. Want wanneer, aan wie en tegen welk bedrag kon ik mijn 001 slijten? @lance_explorer reageerde op mijn post mbt de timing aflevering Crafter en SBDX017… Wilde in 2017 dezelfde combi. Vond in hem een ideale koper!
Gisteren verkocht! Financieel is alles weer strak!
Nu nog die Crafter erop krijgen. Ik haat bandjes wisselen (krassen…).
De band op maat maken, geen probleem. De Seiko sluiting van de stalen band af? Fluitje van een cent. Unger had de 017 al band- en pushpinloos opgeleverd. Dus ook daar geen problemen! Ene helft Crafter eraan, eitje! Andere helft Crafter eraan… nope… pushpin ging er aan de ene kant wel in, aan de andere kant niet.
Ik heb het 1,5 uur geprobeerd. 1,5 uur! Gek werd ik ervan. Niet gelukt. Dat ding dus nog steeds niet om mijn pols… frustrerend!
In een Wolfmother T-shirt (zachtste T-shirt dat ik heb) de set vandaag mee naar kantoor genomen. Tussen de bedrijven door geprobeerd. @Guapo nog met mijn frustraties lastig gevallen. Eind van de dag, niet gelukt. Hallo? Wat is hier aan de hand?
Humeur ging al wat naar beneden, maar gelukkig nog niet uitgeschoten dus geen krassen van de wissel. Had @Selie geen fatbar pushpins meegezonden bedacht ik me? Yes, twee! Een voelde wat minder, andere een topper. De pushpin waar ik al uren aan had zitten klooien eruit, de andere erin. KLIK!:
Dank Sprinter, Selie, Lance, Guapo en Herr Unger (en die ene pushpin)… Zonder jullie was die niet mogelijk geweest!