NA! SBDX017 Seiko MM300 Topper

Helaas viel 1,5 jaar geleden mijn oog op de nieuwste MM300, terwijl ik net voor een zeer strakke prijs de SBDX001had gekocht. Wat doe je dan? Niet zeuren en genieten van wat je hebt… maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan.

Het begon met een topic van @Sprinter over de Crafter Blue band voor de MM300. Dat zag er prachtig uit… zelfde reliëf als de Hirsch Hevea die ik op mijn 001 had liggen, dus precies wat ik wilde. Maar dan mooier, aansluitend op de kast…

En dan ga je googelen. Kom je naast info over de Crafter Blue “per ongeluk” ook info tegen over de 017… en nog meer.

Dan ga je kijken… zou het kunnen? Yen staat niet heel slecht, kan aanzienlijk beter overigens, maar prijsstijging van de 017 tov de 001 viel nog wel tegen. Tenzij je een goede aanbieding kan scoren uiteraard. De 001 kocht ik nieuw, de 017 moest ook nieuw zijn… In onderhandeling gegaan met “mijn” MM300 leverancier, Herr Unger.

Prijs bleef te hoog, we kwamen er niet uit. Totdat er een mooie kortingscode langskwam… toegehapt, en voor een zeer scherpe prijs gekocht! De Crafter Blue snel in Hong Kong besteld. Maar toen kwam de Crafter te koop op het forum… Met @Selie bleek het zeer fijn afspraken maken! 24 uur reserveren, als ik Hong Kong nog kon cancellen… GELUKT!

Zie mijn andere topic over de gelijke aankomst op twee verschillende adressen van de Crafter en de SBDX017. Op de minuut, I kid u not. 60 km uit elkaar, stopte om 14:54 uur de PostNL man de Crafter in de bus en leverde de DHL man de SBDX017 af.

Nog een weekend in de stress. Ik ben zeer zuinig op mijn klokken, en heeft iemand op mijn kantoor de SBDX017 uitgepakt… GRRR! Maar goed, was goed verpakt, uitpakken was zorgvuldig gedaan en DIASHIELD is je vriend.

De andere stressfactor was geld. Want wanneer, aan wie en tegen welk bedrag kon ik mijn 001 slijten? @lance_explorer reageerde op mijn post mbt de timing aflevering Crafter en SBDX017… Wilde in 2017 dezelfde combi. Vond in hem een ideale koper!

Gisteren verkocht! Financieel is alles weer strak!

Nu nog die Crafter erop krijgen. Ik haat bandjes wisselen (krassen…).

De band op maat maken, geen probleem. De Seiko sluiting van de stalen band af? Fluitje van een cent. Unger had de 017 al band- en pushpinloos opgeleverd. Dus ook daar geen problemen! Ene helft Crafter eraan, eitje! Andere helft Crafter eraan… nope… pushpin ging er aan de ene kant wel in, aan de andere kant niet.

Ik heb het 1,5 uur geprobeerd. 1,5 uur! Gek werd ik ervan. Niet gelukt. Dat ding dus nog steeds niet om mijn pols… frustrerend!

In een Wolfmother T-shirt (zachtste T-shirt dat ik heb) de set vandaag mee naar kantoor genomen. Tussen de bedrijven door geprobeerd. @Guapo nog met mijn frustraties lastig gevallen. Eind van de dag, niet gelukt. Hallo? Wat is hier aan de hand?

Humeur ging al wat naar beneden, maar gelukkig nog niet uitgeschoten dus geen krassen van de wissel. Had @Selie geen fatbar pushpins meegezonden bedacht ik me? Yes, twee! Een voelde wat minder, andere een topper. De pushpin waar ik al uren aan had zitten klooien eruit, de andere erin. KLIK!:

Dank Sprinter, Selie, Lance, Guapo en Herr Unger (en die ene pushpin)… Zonder jullie was die niet mogelijk geweest!

20 likes

Nu nog op tijd zetten en een fotocursus volgen…

5 likes

Hahaha wat een verhaal @Warroo … geweldenaar :raised_hands: Gefeliciteerd man! Dit is natuurlijk onder de Seiko liefhebbers de duikers der duikers. Nu wil ik (dankzij jou en @watchagain) ook een 017 (dus mijn SBDX001 eruit :zipper_mouth:) maar eerst komt er een andere verrassing binnen. Hopelijk binnen nu en 2 weken meer info :wink: Trouwens, mijn banden snijden en pielen met pinnetjes (waar ik dus heel slecht in ben) laat ik aan oudgediende SuperC over. Die doet dat gewoon in 3 minuten of zo :joy:

Genieten man en leuk verhaal! @Selie is ook echt een topper!

4 likes

Cool verhaal, gefeliciteerd!

1 like

…en een beetje genieten van je nieuwe aanwinst! Veel draagplezier toegewenst met je Marinemaster :ok_hand:

1 like

Een hele mooie Seiko hoor deze MM300.

Heel veel plezier en succes ermee

1 like

Ja die 1700 was uitstekend :wink:

Veel plezier er mee!

1 like

Jaja wat een klok :thumbsup:
En deze heeft absoluut de x-factor, op de kroon :smiley:

2 likes

Ha!!

Geen spijt hier. :wink:
Subtiele wijzigingen die de klok m.i. ten goede komen.

1 like

Eens. Ook de kroon is top!

1 like

Wat mij betreft ook, is alleen precies het punt dat “duidelijk” te zien is en de puristen tegenhoudt.
Weegt niet op tegen de andere voordelen en persoonlijk vind ik het wel wat hebben, dus ook blij hier.

2 likes

Slechte foto - zie tweede post in dit topic - van de twee samen.

3 likes

Mijn beste,

Proficiat met deze prachtige aanwinst!!
Een gezaghebbend horloge van een befaamd horlogehuis!!
Veel plezier er mee. :+1:

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op. :first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Leuk te lezen dat dan " alles meezit" op de weg naar deze topper!!
Veel plezier er mee. :+1:

1 like

Eindelijk zit hij er dan op! Daar ga je ongetwijfeld lang plezier van hebben. :+1:

1 like

Mooi verhaal @Warroo ! Goed dat het gelukt is en natuurlijk altijd bereid om je frustraties aan te horen/lezen!

1 like

Zo’n leuk verhaal, zo’n mooi horloge…
Alleen dan post je een enkele -zwart/wit je ziet net niks- foto.

Willen we meer of minder foto’s?

4 likes

meer meer meer

2 likes

Oh ik voel deze :triumph: :rage:
Had precies hetzelfde met mijn dugena, en maar passen en maar meten en maar denken dat er iets mis is.
Frustraties maar blijven opkroppen omdat je ze niet wilt botvieren op het horloge. De vraag : “lukt het wel daar, wat ben je toch aan het priegelen?” Beantwoorden met een geïrriteerd maar toch vocale "Jaaa-haaa"
Oke nu houd ik hierover op want ik wordt alweer onrustig als ik eraan denk.
Met andere woorden :ik leef met je mee, blij dat het nu allemaal zit zoals het zit, en veel plezier met deze koning schoonzwemmer!

1 like