NA: Schakels voor een band, met horloge erbij!

Poosje geleden heb ik een Maurice LaCroix en een Louis Erard chrono gescoord. De Erard had weliswaar de originele stalen band, maar onvoldoende schakels om comfortabel om de pols te zitten. Leer en rubber paste echter prima, maar ik vond het ergerlijk dat de stalen band niet lekker zit. En stiekem… Ik vind 'm cool, de 78410, maar het is niet welke ik wilde. Ik wilde de 78420! Die heeft een ceramic tachymeter scale bezel in plaats van een gepolijste stalen bezel en her en der wat tweaks op de wijzerplaat wat 'm gewoon stoerder maakt. De 78420 vond ik, en toen… weg. Foetsie. Offline. Tja, toen kwamen de MLC en LE ervoor in de plaats, tot ik vorige week de 78420 alsnog tevoorschijn zag komen. Díe 78420 die eerder offline ging. Waarom dit zo gebeurde, geen idee, maar het gebeurde. Ik contacteerde de verkoper, beetje heen en weer mailen, en koop snel sluiten. Vrijdag kwam de Louis Erard 78420 binnen. Tja, eigenlijk voor schakeltjes om die eerste te fixen. Kan ik 't helpen dat ik er een horloge bijkreeg?! Nee toch?

Links de 78410, rechts 78420. Zoek de verschillen. Zelfde uurwerk, zelfde wijzers, grofweg zelfde kast, zelfde band maar dan geborsteld in plaats van gepolijst. Zelfde concept (chrono + rotating inner bezel) maar volledig andere vibe. De rechter heeft dus die tachymeter, links gepolijst staal. Andere uur markeringen op de bezel, ander font, en de subdials hebben een andere print.

De linker heeft een kleinere subdivisie op de minute track, de rechter heeft minuut markeringen op de inner bezel.

De schakeldonor heeft ook andere pushers, wat 'm ook sportiever maakt.

Ik snap niet dat deze zo weinig populariteit genieten. Guys, (en gals), even serieus: deze horloges zijn onder de 14.5 millimeter dik, 100 meter waterdicht, met saffier, ETA 7750, ceramic bezel, 42mm diameter, 49mm lug to lug, en zijn voor een habbekrats te kopen. Vooral de combinatie van dikte, waterdichtheid, en prijs is bizar. Ik ken heel weinig 7750-chrono’s die onder de 15 millimeter zijn. Heck, de Tudor GMT’s zijn dikker dan deze! Onbekend maakt onbemind, sure, maar ik denk dat dit echt prima, prima horloges zijn.

Dus tja, ik kocht een horloge om de extra schakels en kreeg er een horloge bij. Oops…

21 likes

Mijn beste,

Plezant hoor!!
Lekker genieten dan ook met dit blijmoedige horloge.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Tgoh.

13.9mm. En da’s al geen dunne. :wink:

1 like

Zoals ik zei, het zijn er niet veel. 13.9mm is niet dun maar ook niet dik vind ik. Ze zijn gewoon niet dik gezaaid. Een Seagull chrono handwound is ook al 14mm en die heeft niet eens een rotor, dus alles onder de 14.5mm voor een chrono vind ik echt wel dun hoor. Oh, en die Junghans heeft een WR van 50m versus de 100 op de Louis Erard. Sinn, Hamilton, Longines, Tag; allemaal die een 7750 erin frutten hebben een grotere dikte dan 14. Ook IWC.

Een mooie dubbelslag geslagen, tof, veel plezier met deze twee :+1:

1 like

:rofl::joy::rofl::joy::+1:
Veel draagplezier gewenst.

1 like

Ik vind ze heel vet! (Ik bedoel gaaf en niet dik😝) Geniet ervan!

2 likes

Zijn mooie horloges maar onbekend maakt onbemind denk ik.

1 like

Schakels in combinatie met een NA, het kan verkeren :face_with_raised_eyebrow:

Mooi verhaal.
Geniet van deze sportieve schoonheid!!!

1 like

Tja, de eerste was te krap, en de tweede had schakels over in de hele set, dus dan is de keuze eenvoudig. Schakels kopen, en extra horloge erbij “cadeau”. :wink: Soms moet je mentaal flexibel zijn hehe

1 like