NA: Scherp als een mes

Het is altijd een beetje buiten mijn comfortzone geweest, ondanks dat ik er al een paar heb gehad. We hebben het hier over (neo) vintage horloges. Ik heb een Seiko Quartz uit de jaren 60 gehad, een Seiko 7a38 uit de jaren 80 en een Hamilton uit de jaren 90. Ze zijn allemaal vertrokken. Niet omdat ik er niks mee had, maar omdat er altijd weer wat anders op de loer lag en ik weer wat budget vrij wilde maken.

Vintage heeft me altijd wel getrokken, maar ik had er te weinig verstand van om een goed en betrouwbaar stuk aan te schaffen. Buy the seller zeggen ze altijd, maar ik had nooit echt zo mijn ingangetjes.
Zo door de jaren heen begin je steeds meer mensen te kennen en steeds meer webshops die handelen in vintage horloges en aanschaffen.

Ik had zelf nu ook wat meer vertrouwen en durfde de zoektocht wel aan. Er waren altijd een aantal vintage horloges die mijn aandacht bleven trekken. Dat was (en is nog steeds) een Omega Constellation C-Shape met fluted bezel en linnen dial, maar ook de vintage King Seiko’s hebben mij altijd getrokken. Ik ging dus op zoek naar een van deze twee. De markt zit er vol mee, maar zie er maar eens eentje te scoren die precies aan jouw wensen voldoet en ook nog eens in een erg mooie staat is. Mijn eigen zoektocht liep op niks uit, dus ik wilde wel wat hulp inschakelen van wat forumleden. Ik heb even gesproken met @Tmbrszs en @Gup, omdat zij hele mooie vintage Omega’s hebben. Voor vintage Seiko’s sprak ik direct @Spooler aan. Nou…. Spooler had wel wat voor me liggen en hij stuurde foto’s door van twee King Seiko’s.

Ik kon het niet geloven, één van foto’s was de heuse 44-9990 uit 1965!!! Deze vind je hier en daar wel online, maar vaak bekrast. Of de kast is dusdanig slecht en vaak opgemaakt en gepolijst dat er niks meer van het design van Taro Tanaka over is. Die van Spooler was echter in perfecte staat! De lugs zo scherp als een mes en de gehele kast nog helemaal zo glad als een spiegel. Zo lief als Spooler is ging hij nog voor me op de Japanse markt kijken, maar ik wist dat ik de 44-9990 wel heel graag wilde overnemen… en dat mocht! :partying_face:

We wilden graag afspreken, maar omdat mijn agenda vrij vol zit heeft hij het opgestuurd. Na een dagje vertraging van PostNL ging vandaag de deurbel!

Ik kreeg twee bomb-proof pakketjes binnen. Eentje van @rhb waar ik een bandje van had gekocht en uiteraard het pakketje met de King Seiko!

Het uitpakken kon beginnen, maar dit werd een waar feestje! Spooler had er wat leuke Speedmaster badges bij gedaan, een echt vintage Seiko doosje, helemaal ingepakt met stickers erop en een handgeschreven ansichtkaart uit het mooie Susteren! Ik kon mijn lach niet inhouden. Ik houd wel van deze humor :joy:

Ok… even snel een espresso zetten en tijd om verder te gaan en de inhoud verder uit te pakken.

En daar is die dan!

Wat een plaatje! De staat van het horloge is nog beter dan ik ik op de foto’s heb kunnen zien. Zoals eerder gezegd is de kast overal nog vlijmscherp. Deze kast is nog nooit opnieuw gepolijst. Het. King Seiko logo op de kroon is nog vlijmscherp en de sunburst op de wijzerplaat knalt nog steeds lekker in het licht. Een paar hele miniscule plekjes op de indexen, maar die zie je alleen met een loep, dus niet noemenswaardig.

Ik heb Spooler twee keer ontmoet en weet wat voor een enthousiaste kerel het is. Net zoals ik kan hij heerlijk nerden op de details en wil hij het liefst een horloge wat in perfecte staat is. Buy the seller, dat komt bij Spooler helemaal goed! Helaas hebben we niet af kunnen spreken, maar met alle goodies in het pakket was het uitpakken net zo leuk!

Hier nog wat fotootjes van deze heerlijke vintage King Seiko!

172 likes

Prachtig :star_struck: Mooie aankoop,gefeliciteerd :+1:

1 like

Prachtig, Gefeliciteerd

1 like

Een topper gefeliciteerd :blush:

1 like

Machtig mooi :star_struck: veel plezier ermee

1 like

Fantastisch, gefeliciteerd!

1 like

scherp, … vlijmscherp zo te zien,
eentje om te koesteren,
draag hem met plezier

1 like

Da’s een echte topper!

1 like

Prachtig mooi ding, deze klassieke Seiko modellen zijn tijdloos mooi. Goede zet!

Nieuwe bandje past trouwens mooi, maar vind die racing band eigenlijk ook verrassend goed staan :grimacing:

1 like

Schitterend horloge (mooi vastgelegd ook :camera_flash: ), veel plezier ermee :ok_hand:

1 like

Geniet van je prachtige :crown: Seiko!

1 like

Prachtig exemplaar :star_struck:

1 like

Poehéé…wat een mooi horloge is dat zeg!! Gefeliciteerd

1 like

Topper.
Gefeliciteerd.
Ga je nooit meer tegenkomen.

1 like

Gaaf gefeliciteerd :ok_hand:

1 like

Gefeliciteerd Julian met deze mooie King Seiko en zeker een hele mooie. Tof van @Spooler en leuk hoe hij het je opgestuurd heeft. Zelf ben ik ook altijd angstig om een vintage te kopen, dus wil ze het liefst altijd hebben die een service beurt hebben gehad en in een mooie staat. Natuurlijk wens ik je er heel veel draagplezier mee :+1: :ok_hand:
En moet zeggen, hele leuke NA :smiley:

1 like

Mijn beste,

Schitterend hoor!!
Gefeliciteerd met deze grandioze aanwinst!!

Ik wens je er een eindeloze tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Prachtig hoor

1 like

Dat ziet er heel erg mooi en strak uit! Proficiat! Nu mag je idd ook bij King Seiko only posten!

1 like

Wat een plaatje! :star_struck: Ronduit prachtig!

Gefeliciteerd!

1 like