De vrouw vond het jammer dat een andere nieuwe aanschaf tegen was gevallen (al ga ik die ook steeds meer waarderen) en liet mij op een gegeven moment wat foto’s van horloges zien.
Volgens haar om een idee te krijgen wat ik wel en niet mooi vond verschillende mooie horloges maar Daar sprong er voor mij 1 uit qua looks.
Een paar dagen later liet ze mij opnieuw die foto zien met het bericht dat deze onderweg was😜
(is voorbij gekomen in Incoming)
Licht sceptisch door de vorige online aankoop heb via Google wat op de foto’s en het merk gezocht want het dit kwam mij (als beginnend verzamelaar) niet bekend voor.
Online wel wat dingen gevonden maar ik omdat het al onderweg was niet te diep gaan zoeken omdat ik niet op de prijs wou stuiten.
Vandaag was het dan eindelijk zover een naar mijn mening mooi goed afgewerkt horloge met leren en metalen band en volgens de papieren en graveerwerk een limited edition van 50 stuks met nummer 007 .
Omdat beeld meer zegt dan 1000 woorden hier de foto’s.
Ik ben er in ieder geval super blij mee hij staat en zit fantastisch en gekregen geeft er toch meteen meer betekenis en waarde aan
Adolf Schild. Produceerde voor het laatst rond 1970. Althans, de mechanische uurwerken die AS wereldberoemd maakte, mede door de eenvoud in ontwerp en de betrouwbaarheid. Het bedrijf is later tijdens de quartz crisis zo goed als failliet overgenomen door ETA. De wandel hierna is niet precies duidelijk.
Waarschijnlijk ja. Maar wel Swiss movement dus er zal hoogst waarschijnlijk een ETA in zitten. Uit ervaring kan ik zeggen dat de ETA Q’s zeer robuust zijn.
Dit logo zie je idd ook weer op de ETA site terug komen.
Dus eigenlijk is het een soort gereanimeerd merk?
Stukje hele korte historie die ik vond op de site van a schild horloges:
THE LEGACY OF THE SCHILD FAMILY BEGINS WITH URS SCHILD (1829-1889) AND HIS BROTHER ADOLPH SCHILD (1844-1915). THE BROTHERS ESTABLISHED A REPUTATION OF HONEST AND THOROUGH MANUFACTURING FOR MANY DECADES UNTIL THE 1970S WHEN, LIKE MANY OF THEIR PEERS, THE COMPANY WAS CONSOLIDATED DUE TO THE QUARTZ CRISIS WHICH RE-SHAPED THE SWISS WATCH INDUSTRY.
TODAY WE PRESENT A LINE UP OF WATCHES BORN FROM THE CHAPTERS OF THIS STORIED AND HISTORIC NAME, AND WE PAY TRIBUTE TO ITS CONTRIBUTION TO THE MODERN DAY WATCH Industry.
Zo zou je dat kunnen zien. Maar is niets bijzonders, dat komt wel vaker voor. En wat ik al eerder zei, ETA quarts is niets mis mee, ook heel betrouwbaar