NA: Scrubbie heeft gepiekt

2023 was een erg rustig jaar voor mij omdat ik al even aan het sparen was voor iets groots. Ik ben 2 jaar geleden aan de slag gegaan met een concept voor mijn Holthinrichs Ornament 1. Ik had hem tweedehands gekocht bij Jaap na een bezoek van @Veblen maar ik miste het bespoke gevoel dat je hebt als je het bij Michiel zelf koopt. Ik heb een berichtje gestuurd op Instagram of ze een eigen wijzerplaat voor me konden maken en vanaf daar zijn we verder gaan kijken.

Het begon eigenlijk erg onschuldig. Ik kreeg een bestandje doorgestuurd zodat ik in Illustrator kon laten zien wat ik wilde. Ik ging voor een donkergrijze wijzerplaat met opgelegde breguet cijfers. Vergeef me de kwaliteit maar ik heb Illustrator echt alleen voor dit plan leren gebruiken.

afbeelding

We waren inmiddels al 6 maanden verder sinds ik het vroeg en ik kwam tegen die tijd ook vaker in het atelier. Tijdens de lancering van één van zijn nieuwere modellen liet hij een prototype van de Liminality aan me zien en ik was gelijk om.

Ik vroeg of mijn horloge omgebouwd kon worden naar dat en dat kon, maar dan zit je wel bijna aan een volledig nieuw horloge. Het enige dat echt hergebruikt zou kunnen worden was de kast. Terwijl ik erover nadacht heb ik nog wat uitstapjes gemaakt naar andere merken maar deze bleef bij me spoken.

Rond die tijd waren ze aan het experimenteren naar wat nog meer mogelijk was met het Liminality ontwerp en maakten Michiel en Damiaen deze horloges voor hunzelf:

De rechter was het vetste horloge dat ik ooit had gezien. Ik heb er de rest van 2022 aan zitten denken. Ik vond brons wel een ontzettend kutmateriaal om dagelijks te dragen en na een paar weken ziet het eruit alsof je horloge uit een rivier gevist is. Ik zie de ironie er ook van in dat ik hier zit te haten op fucked-up uitziende horloges terwijl ik net bakken geld uit heb gegeven aan eentje met een gat in de wijzerplaat.

Hierdoor heb ik begin vorig jaar bijna alles weggedaan en zijn we gaan kijken naar wat mogelijk was. Ik ben natuurlijk bevooroordeeld maar ik ben erg blij met het resultaat. Ik heb de horloges uit hun experiment als basis genomen en gevraagd of ze tweaks konden maken op basis van wat ik liever had. Ik ben enorm fan van de ruwe uitstraling van het model en dat wilde ik graag matchen met de ruwe kast. Ik wilde de stenen iets subtieler dus die hebben we gewisseld voor zwarte diamanten om met het zwarte rhodium uurwerk te matchen. Het resultaat was precies wat ik voor ogen had toen we het hadden over de configuratie en dat is toch wel iets waar ik me stiekem zorgen om maakte tot ik hem vast had. Het is heel leuk om een unieke samenstelling te bedenken, maar je weet niet zeker of het wat is tot ie af is :upside_down_face:

Mijn Pièce Fucking Unique!

Ik kan niet onder woorden brengen hoe blij ik nog steeds met dit horloge ben. Ik heb hem inmiddels al 3 maanden en ik draag eigenlijk niks anders meer. Mijn hobby voelt uitgespeeld en verpest. Er zijn zat horloges die ik nog wil, maar dit voelt toch wel als het summum.

Ik had nooit verwacht dat ik een uniek horloge van mijn favoriete merk zou hebben en ik weet dus ook niet wat ik hierna nog zou willen. Ik denk dat ik dat wijzerplaat project van mijn eerste Holthinrichs toch maar eens af ga maken. Ik kan vast nog alinea’s typen over hoe blij ik ben met m’n horloge, maar wie heeft nou zin om dat te lezen. Ik gooi nog wat plaatjes en ga m’n hond uitlaten. Dank voor het lezen, joe.

209 likes

Wat ontzettend vet!!

1 like

Heel erg vet en uniek horloge! Enjoy it in good health!

1 like

Wow echt mooi! Veel plezier ermee!

1 like

Gaaf ding.

1 like

Een echt kunstwerk :star_struck:

1 like

Mijn beste,

Proficiat met deze bijzondere aanwinst!!
Ik wens je er een mooie tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Knettergaaf!

Goede band ook.

Groeten van mijn traditionele modelletje…

10 likes

Super origineel, en zeer exclusieve uitstraling!

1 like

Gefeliciteerd ermee. 100% een uniek exemplaar.

1 like

Zou je H1 niet aanpassen, want daar zit een prachtige plaat in!

1 like

Dit is echt heel erg vet, gefeliciteerd en draag hem in goede gezondheid!

1 like

Zeer mooi en zeer uniek :wink:

1 like

Gefeliciteerd met deze unieke schoonheid! Mooie reis met de nodige opofferingen om tot dit resultaat te komen. Draag de Holthinrichs met plezier!

1 like

dat ken ik ook,
zo heb ik ook een kleine wissel moeten maken om het horloge dat ik wilde te bekomen,
weliswaar niet zo indrukwekkend als jou horloge, jij gaat nog een stapje verder :ok_hand:
en dat heeft je werkelijk een prachtig exemplaar opgeleverd :star_struck:
draag hem met plezier

1 like

Prachtige unieke aanwinst. Draag hem met plezier :+1:

1 like

Fantastisch mooi!

1 like

Nice, gefeliciteerd

1 like

Heel tof!

1 like

Pas op voor de lantaarnpalen, die zie je niet, aangezien je waarschijnlijk de hele tijd naar je pols kijkt :sweat_smile:

Prachtig horloge! Kan me idd voorstellen dat andere horloges geen draagtijd meer krijgen…

1 like