Ik heb nog een vrij kleine horloge collectie met maar 2 andere horloges maar een duiker stond altijd wel op mijn lijstje.
Zo keek ik eerst naar de instapmodellen van Seiko, Citizen en Casio.
Ik had al eens de Casio MDV-106 om mijn pols die hier rond ging maar die vond ik te groot. Fiffier: Casio Duro
Moest toch niet veel groter zijn dan 40mm.
En natuurlijk moet ik toch een klik hebben met het horloge wat tot nu toe nog niet meevalt voor de prijsklasse van ca. 300 Euro.
Sinds een paar jaar Scurfa Diver One ontdekt en dat sprak mij wel aan, ik had er niet echt haast mee en heb genoeg andere dure hobby’s dus komt nog wel een keer.
Ca 2 maanden geleden brachten zij de 10th anniversary reeks uit met allemaal een sunburst dial en keramische bezel. Zeker deze met groene dial sprak mij wel aan dus als ik nog wat bijzonders wilde moest ik nu toehappen.
Voordat ik het doorhad waren ze al weer weg dus was heel blij dat Scurfa een week later nog een mail stuurde dat door het grote succes binnen ca. 2 maanden weer een extra batch beschikbaar komt.
Dat was maandag … de voorraad zou begin van de avond online komen dus ik had mij voorbereid:
Eerst een account aanmaken … check …
Alles invullen zoals factuur en afleveradres … check …
Zorgen dat ik maandag ingelogd was … check …
Deze bestelpagina van dit horloge op mijn iPhone open zetten … check … (stond natuurlijk nog op “Out of stock”)
De hele dag regelmatig de pagina refreshen …
Het was 17:00 en tijd om weer naar huis te gaan.
In de auto telefoon naast mij en om de paar minuten blijven refreshen … net na zessen, ik was nog onderweg, was bij weer een refresh van de pagina de melding “Out of Stock” veranderd in een mooie zwarte button “Order now”
Meteen de auto aan de kant, bestelling doorgezet en 2 minuten later had ik dit horloge besteld.
Zonet kunnen ophalen bij een DHL punt en meteen een paar foto’s “uit de losse pols” gemaakt
Hoe blij kun je zijn met iets wat eigenlijk overbodig is maar wel leuk om erbij te hebben
durf er op te wedden dat je als eerste op de knop hebt gedrukt
het moet je wel een kik hebben gegeven volgens mij
en het ziet er inderdaad een prachtig exemplaar uit
draag hem met plezier
Thanks, blijft altijd een verrassing als je het horloge eenmaal in je handen hebt maar is zeker geen teleurstelling dus is van mezelf een goede zet geweest.
Hebben ze voor de lume nou ook C3 groen gebruikt of lijkt dat zo? Bij mij is het echt BGW9 blauw. Zou een zeer cool detail zijn.
Mijn lumen neigt inderdaad richting het groen … op mijn 3e foto wordt de kleur realistisch weergegeven.
Maar dat blauwige lumen zoals bij jou vindt ik ook altijd erg mooi maar past inderdaad niet zo goed bij de groene sunburst dial dus groene lumen is perfect zo.
Het valt mij wel op wat een lichtbak het is als de zon er even op heeft geschenen.
Als ik weer naar binnen ga waar het echt niet schemerig is, zie ik alles al oplichten … zo sterk heb ik het nog niet eerder gezien.