Ik wil met jullie mijn meest recente aankoop delen.
De Seagull 1963 die ik heb gekocht bij WatchUnique.
Ik moet zeggen dat ik blij verrast ben met hoe het horloge (en vooral de wijzerplaat) eruit ziet en hoe het horloge draagt.
Nu moet ik wel zeggen dat het me is opgevallen dat er tussen het glas en de kast een beetje ‘lijm’ ofzo zit. Weet iemand wat dit is en of dit kwaad kan voor de manier waarop het glas is geïnstalleerd op het horloge. M.a.w moet ik me zorgen maken dat het glas eruit kan vallen of is dit gewoon een beetje teveel lijm geweest?
Voor de volledigheid. Dit is het model met 21 zuan en acryl glas (geen saffier).
Ik kijk uit naar jullie reactie.
Het lijkt me niet dat daar lijm hoort te zitten. Plexi glaasjes horen er ‘gekrompen’ in te zitten. Ik heb wel eens een oud horloge gehad (meerdere) waar het plexi glaasje vervangen was door een niet juiste maat en het erin gelijmd was. Dit is natuurlijk niet de bedoeling.
Bij inzoomen zie je inderdaad wat lijn resten tussen kast en glaasje. Naar mijn mening iets te klein glaasje geplaatst door oude eigenaar die het opgelost heeft door hem met lijm vast te zetten. Ik zou inderdaad contact leggen met koper en hem hier mee confronteren. Wie weet wordt het netjes opgelost.
Klopt! Mijn Seagull is weleens uit elkaar geweest en tussen de plexi en de kast zit een hele dunne doorzichtige tension ring. Zou niet gelijmd hoeven te zijn bij mijn weten.