NA. Seagull 1963

Ik heb degene ontmoet die de reissue met t Mao sausje er over heeft ontwikkeld. Zie t Fiffer draadje.
Ze waren in t begin dacht ik wel binnen Seagull geproduceerd. Ik weet alleen niet meer of ze ook direct vanuit Seagull zelf waren verkocht.

Later heeft Ed via hem replicas vh origineel (met dat oude logo) laten maken. Weet alleen niet of die ook (deels) uit de Seagull fabriek komen.

Wat je vaak in China ziet, is dat als n fabrikant iets voor je maakt, iemand binnen t bedrijf er met t ontwerp vandoor gaat en t zelf of via via door iemand laat maken.
Zo ook meegemaakt dat voordat de bedenker zelf zijn bestellingen kon gaan uitleveren, er online al andere aanbieders waren :man_facepalming:
Net als dat voordat de nieuwe iPhone uit zijn, er soms al Chinese namaak uit zijn.

3 likes

Dit geeft antwoord op je vraag…

In mijn ogen geen fake.
3 likes

Ander vraagje over de Seagull (als dat in dit topic mag). Over een maandje komt er bij mij een binnen (hoop ik). De nato die er standaard op zit, lijkt mij op het eerste gezicht niet zo mooi. Wat voor bandje vinden jullie er het beste bij passen? Leer, suède of toch nato? En qua kleur donkerbruin, roodbruin, beige of wellicht donkerblauw? Ik hoor graag jullie ideeën en tips :grinning:

Bruin leer is wel mijn favoriet. Of roodbruin. Hier wat foto’s. ook op een eerdere plexi.

2 likes

Ik draag 'm op donkerbruin, donkerblauw en mesh (moet je wel vijlen want de aanzet is 17,5 mm)

2 likes