NA. Seagull 1963

Deze nu voor de derde keer maar nu met saffier. Blijft toch een mooi uurwerk voor weinig. Wellicht al vaker gezien hier maar toch een paar foto’s.

39 likes

Heb m ook gehad en blijf het een mooi horloge vinden. Had ook de saffier-uitvoering en daar zou ik ook altijd weer voor kiezen mocht het er nog eens van komen.
Veel hernieuwd plezier ermee! :+1:

1 like

Achterkant : Mooi !

Voorkant: Brrr…

Blijft een leuk horloge :star_struck: … Ik zit twijfel ook nog of ik 'm toch maar een keertje moet aanschaffen…
Waar heb jij 'm vandaan?

Geniet van je Seagull!!

Van Ali met black friday gekocht.

2 likes

Blijft een topper bang for buck! Geniet ervan

Blijft genieten !

gewoon mooi !

Ligt t aan mij of lijkt bij deze de bezel rand n heel stuk dunner dan bij andere uitvoeringen? De andere vond ik te dik, maar deze ziet er n stuk beter uit imho :+1:

Komt misschien door het saffierglas? De pleximodellen zien er door het nog bollere glaasje anders uit.

2 likes

Superleuke aanwinst :+1:

gisteren kwam ook mijn Sugess Panda binnen met hetzelfde uurwerk. Even snel wat plaatjes geschoten.

5 likes

Veel plezier met je nieuwe aanwinst!

Nop. Ik vermoed dat dit dezelfde maat is, maar bezel vind ik veel breder.

Kweenie of je kast anders is of dat ze n stepped bezel hebben gebruikt. Ik vind de jouwe veel mooier.

Destijds waarschijnlijk vanwege die brede bezel voor plexi gekozen. Zou toen de jouwe geprefereerd hebben, omdat ik bijna alles van saffier had vanwege de krasbestendigheid.
Maar ben nu eigenlijk wel blij met plexi wat meer dat ouwe vintage gevoel geeft.

1 like

Tof horloge, begonnen met saffier maar daarna toch 2x de plexi. Nu gaat ie niet meer weg

1 like

Mooi horloge! Congrats :slight_smile:

Ik heb niet zoveel verstand van Seagulls, maar ik heb weleens begrepen dat de originele niet meer gemaakt wordt/er tegenwoordig veel replica’s verkocht worden (zie Ali express).

Weten een van jullie hoe dit precies zit?

Erg gaaf ding! Zo gaaf zelfs, dat ik me nu ook een Sugess reverse panda Limited Edition 2020 besteld heb…
Ik zocht al een tijdje een leuke chrono, maar ik vond de normale uitvoering van de 1963 gewoon niet mooi. Nu voor €127 in de aanbieding bij Ali (met saffier)… Daar wil ik wel een gokje aan wagen…

Nu de post maar weer in de gaten houden…

1 like

Nicee :v:t4:

Felicitaties! Ik zat ook al lang te twijfelen, maar mede door dit topic (dank!) de knoop doorgehakt en er ook maar eentje op Aliexpress besteld. Voor 120 euro met saffier. Ben benieuwd.

Niet precies. Het origineel was volgens mij alleen in 38mm te verkrijgen, met plexiglas, en op de wijzerplaat vermelding van “19 jewels” (in plaats van 21). Seagull heeft het horloge alleen nooit zelf geproduceerd/verkocht, dus er zijn al snel heel veel Chinese partijen het horloge gaan (na)maken. De versies die op Aliexpress verkocht worden zijn hoogstwaarschijnlijk allemaal “nep”. Ik zie daar ook bijvoorbeeld versies van 40/42mm en met saffier. Dat is niet historisch correct zullen we maar zeggen… Maar ja, voor die prijs… en de kwaliteit schijnt prima te zijn.

2 likes