NA: Seagull 1963

Mijn laatste NA kwam ondertussen uit april, en met een duiker, een alleskunner en een goedkope oude daily beater had ik ondertussen al het e.e.a. in de collectie.

Langzamerhand kreeg ik weer de kriebels, wat gaat de nieuwste aanwinst worden? Uiteraard keek ik gelijk naar de duurdere segmenten, maar een ‘kleine’ NA tussendoor moest natuurlijk ook kunnen. 1 september kreeg ik namelijk de sleutels van mijn eerste koopwoning, dus forse uitgaven voor een nieuw horloge? Nah, niet helemaal gepast.

Ondanks dat ik er steeds meer achter kom dat duikhorloges wel eens mijn ding kunnen zijn, staan er absoluut nog drie dingen op het wenslijstje:

  • een GMT
  • chronograaf
  • ‘dress’ watch

Van die drie had ik het minste met een chronograaf, dat durfde ik op voorhand wel te zeggen eigenlijk. Toch bleven er altijd wel een aantal chronographs die het sexappeal hadden; Hamiliton Intramatic, Tudor Blackbay chrono etc. Maar veel geld stuk slaan op een horloge waarvan ik denk: voor dit geld heb ik liever iets anders? Nee, dat zag ik ook niet zitten.

En toen zag ik regelmatig in het blauwe gedeelte een Seagull’63 of een Dan Henry 63 langskomen. Simpel, erg gewaardeerd door de gemiddelde horlogeliefhebber en bij de Seagull ook nog een stuk geschiedenis: erg interessant.

Qua looks? Ook zeker niet verkeerd. Niet al te groot (ideaal met mijn kleine polsen) en ook leuke bandenswappers. Daarbij is het zicht op het uurwerk bij de Seagull natuurlijk heel mooi meegenomen, mits je de open caseback hebt.

En toen zag ik (ondertussen al weer 5 weken geleden) in het blauwe gedeelte de Seagull van @Marcel staan. Bijna ongedragen, met standaard NATO + bruin leren band. Saffierglas én open caseback. Precies zoals ik hem graag wou zien. Kort even elkaar bericht en toch maar de knoop doorgehakt, waarom ook niet?!

Een paar dagen later kwam die binnen en tot nu toe stelt die niet teleur. Mede door het nieuwe huis (en het vele verbouwen) heeft die nog niet erg veel polstijd gehad. De blauwe wijzers spelen mooi met het licht, als je je verveelt kan je minuten lang kijken naar het open uurwerk en het luide getik heeft iets nostalgisch.

Blijft deze eeuwig in mijn collectie? Geen idee. Maar tot nu toe heb ik er zeker geen spijt van. Hij ligt lekker op de pols en ik vind het absoluut z’n charmes hebben!

Uiteraard mag het niet ontbreken, de foto’s!

**

**

34 likes

Gefeliciteerd! Hij staat ook nog immer op mijn lijstje, maar ik heb de knoop nog steeds nooit doorgehakt :slight_smile: Ziet er in ieder geval erg cool uit!

1 like

Leuke aankoop! Prijs/plezier verhouding lijkt me bij deze dik in orde :slight_smile:

1 like

Leuke aanwinst! Past goed idd. Geniet ervan en van je nieuwe woning :+1:

1 like

Een hele mooie aanwinst ,!

1 like

Leuk horloge :+1: Veel plezier er mee

1 like

De Seagull 1963 is een toppertje! Veel plezier ermee!

1 like

Hé Enkay
Goed om te horen!!!
En jij hebt dus die domino’s Rolex. Wauw jaloers :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Prachtig vind ik hem!

1 like

Nice, veel plezier ermee :+1:

1 like

Er staat er nog eentje in het blauwe gedeelte, als ik het goed heb :wink:

1 like

Gefeliciteerd met je NA en je nieuwe huis! De 1963 is inderdaad een heel leuk horloge! De ST19 is qua ontwerp misschien een oud beestje, maar dat neemt niet weg dat het mooi is om te zien hoe het mechanisme werkt. En voor de prijs vind ik het toch best bijzonder hoe goed de kwaliteit is van het horloge.
Het klinkt misschien gek, maar het is mijn goedkoopste horloge maar loopt het meest accuraat!
Of die blijft in de collectie? Ik weet het ook niet, maar als je kijkt wat die tweedehands nog waard is, bewaar ik het liever. Maar ja… stel dat je een horloge tegenkomt waarbij je op alles moet bezuinigen om het te bemachtigen…. Lastig lastig lastig :sweat_smile:

Voorlopig lekker van genieten!

2 likes

Heel mooi!

1 like

Een mooi no-nonsense horloge met een heel mooi uurwerk.

1 like

Mooie aankoop, ik ben ook heel blij met de mijne. Veel plezier ermee!

1 like

Toffe aankoop. Die seagull uurwerkjes zijn opvallend accuraat :ok_hand: geniet er van.

Maar wat is dit?

:slight_smile:

Ah tof. Had ik even gemist :ok_hand::sunglasses:

1 like