NA Seagull 1963

Bij de herontdekking van deze mooie hobby een mooi aantal maanden geleden was ik redelijk overdonderd door alle mogelijkheden. Ik vond alles interessant, mooi, uitdagend en aansprekend. Eigenlijk nog altijd hoor, maar beetje bij beetje zie ik iets van een bos tussen de bomen.
Bij gevolg had/heb ik dan ook geen enkel idee welke kant ik zou uitgaan qua stijl en welke stijl ik eigenlijk het liefst zou dragen op deze ontdekkingstocht. De aanschaf van enkele middle kingdom eerbetonen (diver, dress, chrono, GMT,…) waren echter een mooi eerste hulpmiddel. Zo kon ik het type uurwerk minstens langere tijd en uit een dealer/winkel omgeving ervaren.
Ook al zijn ze prijs/kwaliteit niet allemaal om je neus bij op te halen, het voelde persoonlijk bij de meeste niet volledig goed om deze te dragen. Het eerbetoon aan het originele design van de meeste zat me wat dwars. Maar ze hebben wel hun nut bewezen omdat ze me het begin van de weg en een richting hebben opgeholpen. Ondertussen zijn al deze hommages, op 1 na, deze week de deur uitgezonden naar andere polsen zonder dat ik er mijn broek aan diende te scheuren.
In hun plaats wou ik iets van de Chinees in mijn collectie nemen binnen dezelfde klasse maar met zijn eigen verhaal en eigen geschiedenis die niet op een ander leunt. En dan kom je bijna altijd uit bij de 1963. Eind vorige week een mooie deal gezien en gisteren een safieren 38mm met open achterkant uit de postbus gevist.
De natostrap voelt als prullerige brol aan en vind ik niet direct passen, dus heb ik daar direct de bijgeleveerde “lederen” band op gezet. Gelukkig heb ik nog wat andere 18mm straps van mijn oude Breitling die er ook op passen.
Ik ben er toch tevreden mee. Dit weekend komt er nog een uitbreiding bij hopelijk en dan zal het genieten worden van de rotatie voor de komende tijd, denk ik :sweat_smile:
Genoeg gelezen, tijd voor beeld…

68 likes

Hier op HF is deze Seagull zowat een must have om mee te tellen.
Los daarvan: een heel fijne chronograaf.
Plezier ermee!

4 likes

geniet van de mooie aanwinst :+1:t2:

1 like

toch wel indrukwekkend,
draag hem met plezier

1 like

Mijn beste,

Chapeau.:ok_hand:
Goed bezig hoor.
Een magnifiek horloge.
Geniet er van!!

Ik wens je er een levendige tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Gefeliciteerd met je mooie NA! Ik heb hem toevallig ook weer incoming. Het is idd wel een beetje een must en vooral de achtergrond/geschiedenis van het uurwerk is heel interessant. :slight_smile:

5 likes

Die stond ook lang op mijn lijstje. Veel draagplezier!

1 like

Leuk ding, zeker de achterkant. Ik merk dat ik de wijzerplaat niet zo mooi vind, dat houdt mij altijd tegen. Ik speel met de gedachte ooit een vintage wijzerplaat op een dergelijke te maken.

1 like

Ik begrijp je punt mbt de wijzerplaat. Hoewel ik het contrast met de blauwe wijzers in het licht mooi vind, is de eenvoud van de minuten- en uurwijzer te eenvoudig naar mijn smaak. De print van de 2 kleinere is ook wat minder.
Maar gelet op de prijs en het product stoort dat me eigenlijk niet zo erg. Het maakt deel uit van het geheel.

1 like

Leuke aanwinst veel draagplezier :+1:

1 like

Hier ook 1. Erg fijn, mooi en goedkoop horloge :+1:t6:

1 like

Erg mooi, geniet ervan!

1 like

:ok_hand: Gefeliciteerd met je NA

1 like

Mooie aanwinst

1 like

Leuke NA! Ik draag de mijne ook regelmatig met veel plezier, geniet ervan!!

1 like

Gefeliciteerd met deze leuke aanwinst! Als liefhebber bijna een must inderdaad. Ik heb het gecombineerd met mijn wens om een brons in mijn verzameling te hebben. Het krijgt meer draagtijd dan verwacht.

5 likes

Gefeliciteerd! Gaaf horloge.

1 like

Allemaal mooie edities van de 1963 jullie hebben. Blij om tot de club te horen :smile:

1 like

Veel draagplezier gewenst met deze toffe aanwinst.

1 like

Leuk! Ik heb hem ook. Veel plezier ermee.

1 like