NA seamaster 300m 1998

Na een lange zoektocht en verschillende onderhandelingen, kwam er vandaag een pakketje binnen met daar in een Omega seamaster 300m uit 1998 (2541.80 met het quartz calibre 1538).

Ik ben expres voor de quartz gegaan om eens te kijken of ik verschil ga ervaren qua gevoel met een automaat of handwinder… Daarnaast scheelt het ook nog eens in de prijs!

Ik heb hem wel gelijk op een nato geslingerd (ben niet zo’n fan van de originele band). En er staat een rubberband in bestelling😃

Wat me gelijk op is gevallen is dat het horloge een mooi dun profiel heeft, daarnaast voelt het helemaal niet als een horloge van dik 25 jaar!

De dail is super! Heerlijk die golfjes je blijft er naar kijken… de bezel actie voelt ook nog goed.

Kortom ik ben helemaal happy!!

78 likes

Mooi! :+1:t2:

1 like

Proficiat, een hele mooie. Veel plezier ermee!!:watch:

1 like

Tof! Gefeliciteerd! Benieuwd naar de foto’s op rubber :ok_hand:

1 like

Fantastisch horloge, ik vind zelf de Forstner President ook een mooie optie:

7 likes

Erg Nice

1 like

Mijn beste,

Proficiat met deze diepzinnige aanwinst!!
Ik wens je er een sportieve tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Van harte gefeliciteerd met deze sportieve NA. Geniet ervan :+1:t2:

1 like

Mooi!!

1 like

Die nato staat m ook prima, gefeliciteerd met je aanwinst :+1:

1 like

Heel mooi. Dit is inmiddels een echte classic aan het worden :ok_hand:

1 like

Mooie inmiddels iconische Seamaster! Congrats

1 like

Gefeliciteerd met je aanwinst.

Wel even een opmerking: in 1998 had men volgens mij nog de tritium platen en wijzers danwel begon de transitie naar SL. Ik denk dat deze bij een beurt gewisseld is naar een nieuwere plaat en wijzers.

2 likes

Mooie aanwinst, gefeliciteerd!

1 like

Mooi horloge, ben benieuwd of quartz je gaat bevallen.

1 like

Veel plezier met de NA! Lijkt me nog in erg goede staat ondanks z’n 25 jaar dienst

1 like

prachtig,
draag hem met plezier

Ik dacht dat ze tussen 97 en 98 zijn over gestapt naar luminova? Qua leeftijd zit hij dus net op de grens. (Zal straks even het serie nummer bekijken, als ik het goed heb zijn vanaf 55xxxxxx over gestapt op luminova).

Proficiat met deze prachtige aanwinst :ok_hand:

1 like

Veelal had men toen nog de tritium versies liggen bij de AD’s. Wanneer de fabriek precies gestopt is met tritium weet ik niet.

De mijnd begint intussen aardig bruine lume te krijgen.

1 like