Nou daar is 'ie dan, mijn eerste nieuwe aanwinst sinds mijn inschrijving op dit forum .
Toegegeven; eigenlijk was het vorige week donderdag al, maar beter laat dan nooit.
Op de Instagram van @Lieuwedv zag ik deze mooie Aqua Terra voorbij komen.
Een 2518.50 van 1998, 36mm op een mooie gesatineerde band met verborgen sluiting.
Het mag dan wel een quartz zijn (sommige mensen vallen daar over), maar wel eentje met een leuke feature; een afzonderlijk instelbare uurwijzer oftewel jumping hour hand. Omdat dit een redelijk accuraat quartz uurwerk is, is het wel handig om bij reizen of het verzetten naar zomer- of wintertijd enkel het uur te hoeven verzetten, zodat je het horloge niet opnieuw gelijk hoeft te zetten aan de atoomklok. Daarnaast is het ook wel lekker om gewoon een horloge te kunnen pakken zonder deze eerst op datum en tijd te moeten instellen (want daar had ik er ook nog niet genoeg van …)
Na online nog wat foto’s en video’s bekeken te hebben was ik overtuigd.
Aangezien er inmiddels ook al zeker 8 dagen verstreken waren sinds de aanschaf van de Pie Pan Constellation leek het mij een goed idee om Lieuwe maar weer eens lastig te vallen.
Een paar dagen later schuif ik met een glaasje limonade aan in Friesland om het horloge in persoon te zien. Precies genoeg schakeltjes om met een beetje speling om mijn pols te passen en de secondewijzer raakt voor 95% alle indexen, daarmee valt of staat eigenlijk de aankoop van een quartz bij mij.
Ook verscheen er nog een mooie Seamaster 300 ten tonele die mij ook prima om de pols lag, maar die moest toch echt achterblijven. Toen nog even de rest van de collectie doorgenomen en een klein stofje achter het glas verwijderd en de deal was beklonken .
Een paar euro lichter en een prachthorloge rijker stapte ik weer in de auto richting Flevoland.
Ik weet niet wat het precies is met dit horloge maar heb hem sinds donderdag elke dag gedragen, blijf er naar kijken en soms doe ik hem even af, om er beter naar te kijken .
Nou, hier nog even een paar plaatjes en dan wens ik jullie een goede nachtrust toe!