Beste HF lezers,
Mijn eerste Seestern aangeschaft dankzij forumlid @EricPP een anrader om zaken mee te doen en nogmaals dank voor alles😉
Dit is een eerbetoon aan de iconische model 62GS Heritage. De 62GS werd gelanceerd in 1967 en was Grand Seiko’s eerste horloge met een automatisch uurwerk.
62GS heeft een gespiegelde, veelzijdige kast en een brede wijzerplaatopening, bereikt met een bezel-vrije constructie en Grand Seiko’s unieke Zaratsu-polijsting. Samen zorgen deze elementen ervoor dat 62GS een schoon, slank, gemakkelijk af te lezen en comfortabel horloge is.
Seestern 417 is verrassend goed gelukt om er een 62GS Heritage Hommage horloge van te maken met een Seiko NH35 automatische uurwerk erin, chapeau!
Horloge is gemakkelijk af te lezen door Saffier glas en draagt zeer comfortabel. Met 6 gaten voor micro adjustment clasp heeft Seestern een hele goeie keuze gemaakt om het comfort van dragen te verhogen. Waterdichtheid van 200m/660ft is zeker een pluspunt waard!
De horlogekast is op en top perfect afgewerkt.
Bij de transparante caseback hebben ze saffierglas gebruikt waar je normaal gesproken mineraalglas of hard plastic tegen komt.
Enige minpunt wat voor mij niet heel storend is, dat er geen lume markeringen verwerkt zijn.
Naast mijn San Martin collectie is dit 1 van mijn FAVO horloges geworden om vaker te dragen, ik ga volop genieten!