NA: Seiko 100th anniversary SPB455

Je kunt het je bijna niet voorstellen… Enkele maanden geleden zeg ik tegen mijn vrouw dat zo’n hoger segment Seiko duiker wel op mijn bucket list staat voor als er ooit wat geld over is. In dit geval ging het toen nog om de SPB143. Ik was al jaren een trots bezitter van enkele andere Seiko’s zoals de SKX007 en wat andere sport modellen. Maar deze opvolger van de 62mas mocht er wat mij betreft zeker zijn. (Wist je trouwens dat er een zgan originele 62mas te koop staat voor €20k op Chrono24?)

Nu enkele maanden later is mijn dochter geboren, en zegt mijn vrouw ineens; Ik wil die Seiko eigenlijk wel voor je gaan kopen als ‘kraamcadeau’, misschien moet je hem maar eens gaan passen(!). Uiteraard laat ik me dat geen tweede keer zeggen, dus nog vol ongeloof ren ik vrij kort na deze opmerking richting de lokale juwelier voor een pas-sessie.

In de tussentijd was ik er wel al achter dat ondertussen de SPB451/453/455 waren uitgekomen, dus de 453 wilde ik wel graag passen. Eenmaal bij de juwelier blijkt enkel de (oude) 143 nog op voorraad, samen met de 455. Ik had de 455 eigenlijk links laten liggen, maar voor het passen maakt het natuurlijk niet uit welke kleur het is.

Dus ik de 455 passen, en je raadt het misschien al, ik ben verliefd. De kleur van de 455 is heel lastig op foto te vatten. Seiko zelf lijkt er nog de grootste moeite mee te hebben, maar ik vind het écht een hele toffe kleur. Dus zie hier, mijn NA als ode aan mijn pasgeboren dochter Abby;

(overigens ben ik ook in contact met Ernst Sanders (sandersgraveren.nl) voor het graveren in thema van de hele gesp, maar daarover later meer!

90 likes

Gefeliciteerd en proficiat met jullie dochter

1 like

Ja deze is erg mooi. Proficiat.

1 like

Gefeliciteerd! En een schitterende Seiko :ok_hand:t3: goede smaak!

2 likes

Prachtige Seiko! Mooi verhaal erbij. Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter.

1 like

Mooie aanwinst, veel draagplezier!

1 like

Proficiat met de geboorte van je dochter! Uiteraard ook proficiat met jouw prachtige Seiko.

groeten van zijn broertje/zusje

3 likes

Mooie aanwinst een geniet van beide met volle teugen!

1 like

Dubbel gefeliciteerd! Mooie aanwinst voor een prachtig moment. Geniet er van

1 like

Erg mooi!

1 like

Tof!
Mooie band ook. Bij de 455 zit ook een nato, binnenkort eens testen hoe die staat.

Gefeliciteerd met de kleine en uiteraard ook met de NA

1 like

Gefeliciteerd met de geboorte en natuurlijk ook met je prachtige Seiko :+1:

1 like

Mijn beste,

Gefeliciteerd met jullie dochter.:bouquet:

En wat je Seiko betreft,
Een fraaie aanwinst hoor.
Proficiat.
Veel draagplezier dan ook.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like