NA Seiko 1978 Silverwave 7546-8010

Vandaag heb ik mijn eerste vintage opgehaald. Gekocht via Ebay vanuit Thailand, dus ik was toch wel benieuwd wat er binnen zou komen. Het valt niet tegen:

Het is de Seiko Silverwave 7546-8010 uit juni 1978, precies even vintage als ik… En net als ik heeft 'ie onderweg het één en ander aan krasjes opgelopen, maar werkt alles nog best.


Het is een dressy duiker uit lang vervlogen tijden. ABBA trad op bij Rudi Carell, mijn ouders waren ineens hun vrijheid kwijt en Debbie deed Dallas. Seiko deed ondertussen waar ze goed in waren: prima horloges maken.


Daar moet ik nog even schoonmaken zo te zien. Er zitten nog stukjes Thai.


Deskdive, yes?


Sushi bij? Hij zegt dat het maandag is.


Seiko dus.

Ik ben er blij mee. Bandje zit wat strak, er zitten wat krasjes op het glas, maar wat de macrozoom en flits wel genadeloos laten zien, zie je zelfs onder een lamp niet zo enorm. Het is over de hele linie gewoon nog een heel net horloge.

O ja: en voor straks oogjes dicht en snaveltjes toe. Slaap lekker!

19 likes

gefeliciteerd met de aankoop,ik vind hem gaaf

1 like

Mooi, gefeliciteerd!

Heerlijke close up van de dial!

1 like

Beste pr0n referentie ooit!

:rofl:

Vermakelijk verhaal, leuk horloge. :grinning:

1 like

Mijn beste,

Een mooie aanwinst, je eerste vintage!!
Goed gevonden!!
Ik wens je er een aangename tijd mee. :watch:

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Naast mijn 2002 titanium. Mijn eerste Seiko.

1 like

1 like

Mooie plaat heeft deze Seiko :ok_hand:
Op naar de volgende :wink:

1 like

Mooi horloge. Bijzondere wijzerplaat.

1 like

Hele mooie aankoop. Leuk ook uit je geboortejaar. Zoiets wil ik ook wel. Ben benieuwd waar Debbie in 1983 op bezoek was🙄

1 like

Nergens, ze was nog aan het bijkomen.

1 like

Ah, je hebt hem inmiddels binnen. :+1:
Gefeliciteerd met deze leuke aanwinst en veel plezier ermee!

1 like