Al een tijdje was ik op zoek naar een wat kleinere op een duiker geinspireerd horloge. Dit in aanvulling op mijn wat grotere Citizen BN0100-42E. Die is met 42mm voor mijn pols het maximale dat ik nog mooi en comfortabel vindt. Bij het dragen van een jas vindt ik die wel eens wat in de weg zitten.
Van de 5 beschikbare kleuren van de Seiko SRPK serie is mijn keuze gevallen op de oranje. Ik heb voor deze kleur gekozen met als gedachte dat het een leuk voorjaar en zomer horloge zou zijn. Ik heb daarnaast al verschillende andere horloges met zwarte, blauwe en beige wijzerplaat. Daardoor is dit echt even wat anders dan wat ik al heb.
Direct na binnenkomst 2 dagen geleden heb ik wel sterk getwijfeld of hij mag blijven. Hij gaf mij niet meteen het wauw gevoel ondanks dat de wijzerplaat een mooie sunburst heeft. De bezel en band vindt ik er erg goedkoop uitzien en aanvoelen. Ook viel me op dat de omranding van de markers chrome kleurig is en de omranding van de wijzers goud kleurig. Dit vindt ik een luie en rare keuze van Seiko. De omranding van de markers had gewoon ook goud uitgevoerd moeten zijn.
Voor wat dit horloge kost had ik meer verwacht van Seiko. In vergelijking tot mijn Tsuyosa is de prijs/kwaliteit in mijn ogen gewoon een stuk minder bij deze Seiko. Gelukkig heb ik hem tijdens een nieuwjaarsaanbieding én met nog eens een 10% kortingscode kunnen bemachtigen. Als ik de volle €350,- had betaald was hij zeker teruggegaan.
De vorm van de kast en layout van de wijzerplaat vindt ik dan wel weer heel geslaagd. Het formaat van 38mm staat mooi op de pols en draagt erg comfortabel. Ook draagt hij vrij dun op de pols t.o.v. enkele andere duikers.
Ondanks de minpunten en twijfels heb ik daarom toch besloten hem een kans te geven en er een leuke nato en jubilee band bij te zoeken zodat ik wat kan afwisselen. Iemand tips voor banden?
Ja ik heb ook wel naar de SRPD59k1 gekeken. Ook mooi. Maar ik zocht juist iets smallers/kleiners.
Heb hem vandaag de hele dag gedragen en begin hem langzaam aan wel steeds meer te waarderen. Ik ben ook zo verknocht aan de Tsuyosa dat ik denk gewoon een beetje moet wennen. Sowiezo leuk om ook een keer een Seiko te bezitten, dit is mijn eerste.
Hij heeft ook gewoon Engels op de schijf maar de datum staat nu op Frans, leuker i.m.h.o. als inwoner van de EU.
Gefeliciteerd!
Ik heb zelf de witte/cream wijzerplaat. De band voelt indd goedkoop aan. Ik heb deze daarom meteen omgewisseld met de Super-J Louis bracelet van strapcode. Bevalt mij prima!
Klinkt alsof je hem beter terug kunt sturen en je geld aan iets anders kunt uitgeven waar je wel enthousiast van wordt (mits dat nog kan). Je klachten gaan niet alleen over de band, dus vraag me af of een nieuwe band de oplossing gaat zijn…