Het is me overkomen; voor het eerst heb ik een horloge nieuw gekocht. Tot nu toe waren mijn horloge allemaal aangeschaft via het forum of MP.
Wat is dan de reden om nu een keer de afschrijving te pakken? De Seiko SRPL91, oftewel de nieuwe Seiko 5 ‘Gene Kranz’. Het hele Apollo verhaal is voor mij niet direct een reden geweest, daar waar het mij niet veel doet. Al moet gezegd worden dat een “Seiko 5 Gene Kranz” een stuk meer aanspreekt dan een Seiko SRPL91.
Ik zag vooral een duiker die richting een skindiver ging en daarom misschien eindelijk eens voor mijn smalle polsen geschikt zou kunnen zijn. En dat bleek zo te zijn, de kast is een stuk dunner dat de officiële maat van 12,3mm doet vermoeden door het gebolde glas. Daarnaast ligt hij door de female end links keurig op de pols. Tot slot heb ik zomaar een vermoeden dat dit heel goed op Nato gaat passen. Een mooie zomerknaller!
Om en nabij de 16,5 cm. Ligt aan de dag en temperatuur. Hij past inderdaad goed, de lug to lug is 44.7mm en dat helpt natuurlijk mee. De verhouding zijn eigenlijk gewoon goed te noemen.