NA: Seiko 5 GMT 'Mikan Orange' SSK005 [DAO - PIC HEAVY]

Gaaf ding man! Gefeliciteerd :+1:

1 like

Supergaaf ! geniet ervan ! Ik kan niet wachten :slight_smile:

1 like

Leuk NA verslag. Zouden er meer van moeten komen!

En veel plezier van de oranje klatser :+1:

1 like

Dank voor de review en goede fotos. Dit is de eerste keer dat de oranje mij ook bekoort. Moest zelfs even denken aan de oranje kleur van de Doxa Sub.
Cool!!! Succes met het probleem en heel veel draagplezier zodra het opgelost is.

1 like

Gave NA en prima review!:+1: Vind dit ook de leukste van de drie!
En ja, ik bedoel dit niet flauw hoor, maar ik had gewoon lachend een paar tientjes meer uitgegeven en 'm bij de lokale AD gekocht: a) omdat ik die ook z’n business gun en b) omdat je dan, met een probleempje als dit, heel gemakkelijk even binnenloopt en het ook gewoon netjes wordt opgelost. Ik hou er dus gewoon niet van om eerst op z’n oer-Hollands ‘cheap, cheap’ voor een dubbeltje op de eerste rang te willen zitten en dan lokaal, bij de AD, die je dus eerder z’n omzet niet gunde, omdat je per se een paar tientjes voordeel moest scoren, gaan vragen om service. Ik vind het niet zo gek dat sommige ADs er geen brood meer in zien en vind het heel jammer dat je dus op een gegeven moment nauwelijks nog ergens nieuwe modellen kunt passen. Nou ja, dat is mijn mening, in ieder geval. Doe ermee wat je wil. Sowieso veel plezier met het horloge en hopelijk wordt het opgelost.

5 likes

Top review @Dao! Niets aan toe te voegen :wink:
Geniet van je oranje aanwinst!
Doe ik van m’n BLAUWE

1 like

Proficiat, lekkere knallert zo

1 like

Proficiat heerlijk zomer horloge :ok_hand:t2:

En ja, je kan elke Seiko AD inlopen met garantie kaart.

2 likes

Ja dat kan.

Ik heb een probleem gehad met een Baby Tuna. Gekocht via via, maar gewoon bij m’n lokale Seiko dealer binnen gelopen om hem op te laten sturen voor reparatie binnen garantie. Ik heb de porto-kosten wel zelf af moeten tikken, want de AD was niet genoopt dat op zich te nemen. Wat terecht is, en redelijk.

Ik had vantevoren wel een kleine mailwisseling met Seiko Nederland. Overigens, als je in de buurt van Amsterdam zit, de Seiko Boutique helpt ook in dit soort gevallen. Ik heb een keer een akkefietje via Ramon opgelost, die was zeer behulpzaam.

Leuk ding man. Ik weet nog steeds niet 100% zeker wat ik van gilt cijfers naast een oranje plaat vind, maar hij is evengoed erg leuk.

Gefeliciteerd!

Onzin. Als ik in Tjietjerksteradeel een Opel koop kan ik toch ook naar de lokale garage voor service? Sterker nog, ze hebben graag service klanten. Ik weet dat een horloge AD net meer op de verkoop dan op de service zit, maar dan hadden ze maar geen geautoriseerd dealer moeten worden van een merk wat garantie-afwikkeling via de dealer doet.

Hoe zit het anders met mensen die bijvoorbeeld tijdens een ommetje door Emmen een horloge op de kop tikken, en eenmaal weer aangekomen in hun thuisgemeente een probleem krijgen met dat horloge? Moeten die dan ook weer drie uur op en neer rijden? Of mogen die van jou deo volente de lokale dealer nog net binnen stappen?

Doe niet zo mal.

1 like

Ik zie dat anders. Mijn lokale juwelier heeft dit horloge niet. Deze Duitse dealer wel. Sterker nog, hij was overal al uitverkocht én bij deze goedkoper. Dan gun ik hem net zo goed zijn business als iemand die toevallig bij mijn huis gelokaliseerd zit :slight_smile: Plus zoals ik het lees betaal ik zelf te portokosten, dus de plaatselijke dealer wordt er niet per se slechter van en heeft een klant in zijn winkel.

Je zei dat je niet flauw ging doen :slight_smile: Je legt er heel veel in wat er niet zit.

Die is ook echt nice, heb wel even getwijfeld!

Thnx, ja ik heb ze net even gebeld, ze gaven me aan inderdaad even langs de dichtsbijzijnde dealer te gaan.

Ik ook niet haha, net als de gouden wijzers. Maar toch… het werkt op de een of andere manier!

2 likes

Ik vind hem best cool! Is deze ook nog een beetje waterdicht?

1 like

10 bar, 100 meter.

Overigens een erg mooi horloge in een mooie zomerse kleur!

2 likes

O.k., ik vind dat je vaak een goed punt maakt. Maar in dit geval zijn wij het dus niet met elkaar eens. Prima, natuurlijk. Mijn punt is dus dat een AD tijd en moeite besteedt aan een garantiegeval en het is natuurlijk niet erg als je dat een keer moet doen, terwijl het horloge bij een collega-aanbieder is gekocht. Maar de ondernemers die ik spreek hebben gewoon veel last van omzet die ze missen, omdat mensen een relatief klein voordeel kunnen ‘scoren’ bij een online partij (vaak in een ander land). En als dat nou was omdat mensen het echt niet konden missen, was dit nog te begrijpen. Maar het is een soort sport geworden en sommige mensen menen er zelfs status aan te ontlenen. Ik vind dit gewoon cheap-assgedrag. En ik vind het jammer dat hierdoor lokale ondernemers er geen zin meer in hebben en dus, in dit geval concreet, winkels verdwijnen en ik me straks alleen nog online kan oriënteren. Ik hecht aan de belevenis van het bekijken en passen van nieuwe horloges. En ik help graag om dit in stand te houden, door bij m’n lokale AD te kopen. Of bij een betrouwbare handelaar in gebruikte horloges, zoals de hier bekende adressen. Heb ik dan altijd het koopje van de eeuw? Nee, en dan? Ik eet er geen boterham minder om. So who cares?:wink:

1 like

Gave NA, gefeliciteerd. Top GMT voor de prijs, en die kleur :heart_eyes:

leuk , gefeliciteerd en veel plezier ermee

Ga jij eens gauw ergens anders vervelend doen.

Tja.

Ik kocht vroeger altijd horloges bij een AD om de hoek. Kreeg de eerste keer 5% korting. Ongevraagd. De tweede keer 10% omdat het vrij kort volgde op de eerste aankoop, en daarna werd me gezegd dat ik als trouwe klant 5% kreeg, tot ze op een gegeven moment gewoon stopten. Kon niks meer van de listprijs af, terwijl het horloge voor de helft on-line lag.

Nu hoef ik ook het onderste niet uit de kan te halen, ik gun ieder z’n marge. Maar een paar procent meebewegen is geen overbodige luxe. Vanaf het moment dat ze me zeiden “Nee meneer, wij geven nooit korting” terwijl ik al jaren bij die mensen kwam mochten ze van mij failliet.

Als zij ophouden met mij te praten hou ik op consideratie te tonen.

Draai het eens om:

Ik heb bij SeriousWatches wel ooit twee horloges gekocht, maar da’s al een beste tijd geleden. Nu had ik recentelijk een Squale die service nodig had, en ik heb hun aangeschreven of ze dat als AD ook doen. Ik kon langs komen. De eigenaar van de tent heeft anderhalf uur met me zitten keuvelen omdat ik een GS om had en hij ook liefhebber was, en zo hebben we z’n aanbod Formex en Sinn nog eens doorgenomen.

Intussen hebben ze me prachtig geholpen, niet alleen met de Squale (die nog onderweg is) maar ook met een Seiko 5je waar ik een nieuw uurwerk in wilde hebben. Hun service en communicatie zijn uitstekend, en ik kan je garanderen dat ik ooit een Sinn ga scoren bij Seriouswatches. Of, als ik er eentje bij koop, een Squale of Junghans.

Dat ze ondertussen scherp aanbieden stel ik op prijs maar eerst hebben ze me een service geleverd alvorens ik iets van trouw ga ervaren. Overigens weten de mensen van SeriousWatches veul, veul meer van horloges dan die kneuzen bij m’n lokale juwelier die ik niet bij naam ga noemen omwille van iets met forumregels.

En dat is hetzelfde als bij tenten zoals Coolblue. Coolblue loopt zich het snot voor de bakkes om goeie service en productinformatie te leveren, beter dan welke brick & mortar witgoedwinkel waar ik ooit het genoegen had binnen te stappen met een vraag. De notie dat een “webwinkel” een mindere operatie is dan een tent die toevallig vanuit een pand met etalage opereert is zooooo 1992.

Uiteraard zijn er ook zeer goede brick & mortar AD’s. Ik doe graag zaken bij Daniel in Emmen. Super tent. Goeie service, hoffelijk, vriendelijk, kundig, enthousiast en ook nog eens meedenken qua prijs. Daar koop ik liever tegen list dan in de uitverkoop bij m’n lokale AD.

Evengoed gebruik ik die mensen van m’n lokale AD graag als postduif naar Seiko toe als ik dat nodig heb. Als ze m’n omzet willen moeten ze daar iets voor beginnen te doen. Tot die tijd? Postduif!

Gelukkig kun je dingen retour sturen bij koop op afstand. En openen tenten zoals Coolblue bijvoorbeeld ook weer winkelpanden, dus je moet het eerder als verschuiving zien.

@Dao, sorry voor het kapen van je NA. :slight_smile: Olfert trouwens ook een goeie tent, leveren retesnel en denken ook met je mee. :slight_smile: Waren het die mensen?

2 likes

Je bent wel heel erg begaan met de lokale AD.
Het maakt mij niet zoveel uit als die failliet gaat hoor.

Blijkbaar is online dan de toekomst, so be it. Moet ie ook maar een online handeltje starten zoals Olfert.

1 like

Leuke zomerknaller! Toffe foto’s ook. Veel plezier met deze gave Japanse sinaasappel :tangerine:

ik vind een NA topic nou niet direct de meest voor de hand liggende plek om uitlatingen te doen over de manier van aanschaf

1 like

Geen enkel woord gelezen :rofl:.
Zie alleen maar super toffe foto’s.

gedaan. :call_me_hand:

3 likes