NA Seiko 5 GMT SSK035K1

Hi HF leden,

Na enige tijd intensief rondkijken en vooral veel meelezen op dit forum, vond ik het toch tijd om mezelf eens voor te stellen met een echte arrival post. Zoals bij velen hier begon het bij mij met twijfels: wat voor horloge wil ik eigenlijk dragen? Ga ik voor sportief, klassiek of iets daartussenin? En minstens zo belangrijk: welk budget is realistisch én verantwoord?

Ik heb mezelf daarin flink laten informeren door de vele topics, reviews en discussies hier. Hoe meer ik las, hoe duidelijker het werd dat Seiko mij erg aansprak. De rijke historie, de goede prijs-kwaliteitverhouding en het eigen karakter van de modellen spraken me enorm aan. Na lang wikken en wegen bleef er uiteindelijk een shortlist over met drie horloges die steeds opnieuw mijn aandacht trokken:

Seiko SPB121J1 – de Alpinist
Seiko SPB155J1 – de Baby Alpinist
Seiko 5 Sports GMT SSK035K1

De Alpinist en Baby Alpinist stonden (en staan eigenlijk nog steeds) hoog op mijn lijstje. Het klassieke design, de wijzerplaat en de algehele uitstraling maken dit horloges waar je moeilijk omheen kunt. Toch merkte ik dat ik daarnaast ook iets zocht wat wat sportiever en veelzijdiger was voor dagelijks gebruik.

Uiteindelijk gaf de Seiko 5 Sports GMT SSK035K1 voor mij de doorslag. De GMT-functie vond ik een mooie extra, het ontwerp is stoer maar niet overdreven, en het horloge voelt als een echte alleskunner: casual, sportief en toch netjes genoeg om ook bij andere gelegenheden te dragen. Bovendien past dit model perfect binnen het budget dat ik voor mezelf had vastgesteld, zonder het gevoel te hebben dat ik concessies moest doen.

Hoewel de Alpinist-modellen zeker nog niet definitief van mijn verlanglijst zijn verdwenen, ben ik ontzettend blij met deze keuze. Voor nu geniet ik volop van mijn eerste “echte” aankoop na alle twijfel, vergelijkingen en overwegingen.

73 likes

Mijn beste,

Een plausibele introductie van een grandioos horloge.
Gefeliciteerd!!
Ik wens je veel plezier met deze veelzijdige globetrotter.:globe_with_meridians:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Welkom op het horlogeforum en veel plezier hier en met je nieuwe aanwinst!!:watch:

1 like

Welkom en veel plezier met je mooie aanwinst :hugs:

1 like

Gefeliciteerd met je stoere aanwinst.

1 like

welkom

:slightly_smiling_face: je kan er donder op zeggen, hoe meer je hier op HF vertoefd, hoe meer je budget groter gaat worden :grinning:

1 like

1 like

Welkom hier en voor mijn part heb je een prima keuze gemaakt,veel plezier ermee.

1 like

Deze Seiko is voor mij ook een hele mooie alleskunner, gefeliciteerd ermee en veel draagplezier gewenst

1 like

Ftfy

Welkom Julian. Gefeliciteerd met je coole Seiko.

2 likes

En zo zijn er veel hier gestart. Daarna is het precies zoals jacobis zegt. Budgetten naar horloges die je nu nog voor ondenkbaar beschouwt :face_with_hand_over_mouth:

Geniet van deze mooie!

2 likes

Welkom en een leuke start!

1 like

Gefeliciteerd met je gave Seiko 5 GMT! Geniet ervan. Een van de gateway merken die van goedkoop tot heel duur modellen heeft.

Zoals al gezegd is velen van ons zijn met kleine budgetten begonnen en zij naar budgetten gegaan waarvan je dacht dat je dat nooit zou uitgeven aan een horloge. Dus oppassen dat je niet te snel gaat.

1 like

Gefeliciteerd met deze toffe gmt als NA

1 like

Hele mooie keuze :ok_hand:t2:
Geniet ervan.

1 like

Gefeliciteerd! Seiko 5GMT altijd goed! :+1::smiling_face:

Grappig dat je dat zo ervaart. Na tien jaar verzamelen en flipperen ben ik juist tot de conclusie gekomen dat nette horloges just veelzijdiger zijn voor dagelijks gebruik. Juist omdat veel van de mijne, net als de alpinisten die je noemt, goed waterdicht zijn, maar dankzij de minder sportieve vibe juist wel bij elke gelegenheid of outfit kunnen. Het is makkelijker om dress down te doen dan dress up, zeg maar.

Het is zomaar een bespiegeling. Veel plezier met deze robuuste reisklatser in ieder geval.

1 like

Helemaal fair natuurlijk! En wellicht dat ik hier in de toekomst net zo naar kijk! Want een ding weet ik wel het zal niet bij een horloge blijven :innocent:

Haha ja dat was me al bekend! Maar voor nu op dit moment paste deze het beste binnen mijn budget :innocent:

1 like

Snap ik helemaal. Leuk trio waar voor ieder horloge wat te zeggen is. Veel plezier hier! :ok_hand::+1:

1 like

Welkom. Veel plezier met de mooie Seiko.

1 like