NA: Seiko 5 office GMT (dokters advies)

Hele leuke GMT. Gefeliciteerd met je NA. Leuk verhaal en (veel) mooie foto’s

1 like

Ah ok, lijkt wel goed op keramiek. :amphora:

1 like

Proficiat met de NA. In mijn ogen ook de mooiste van de 3 uitvoeringen.

Hoeveel van die extra dikte zou in het uurwerk zitten en hoeveel in de displaycaseback. Zou je met het monteren van een (dunne) aftermarket caseback niet héél dicht in de buurt van een standaard SKX/5 Sports komen?

1 like

Dat dus. Ik heb een Steinhart Ocean one Green, en met een kleine beschadiging van de bezel deze laten vervangen door een ceramic bezel. Ik vind hem er niet mooier op geworden. Maar dat kan ook omdat de kleur groen anders is. Maar ceramic heeft bij mij zelfde effect inderdaad.
Daarom ook blij met de alu bezel op de Tudor.

1 like

Het gaat hier natuurlijk om de look and feel, niet om functionaliteit, maar als je zoiets ontwerpt gebruik dan saffierglas, maar ja dat drijft de prijs weer op, en ik vind het, bij geen enkel horloge, helemaal niet handig dat het glas boven de bezel uitkomt, een nonchalante tik tegen een deurpost en je glas heeft schade. Voor de rest best geinig horloge, deze kleurstelling zou mijn voorkeur ook hebben.

1 like

Het scheelt minder dan een millimeter.

Als je dat precies kan stoten moet je iets met die vaardigheid gaan doen :wink::slight_smile:

1 like

Een heerlijke aanwinst :ok_hand:

1 like

Ik heb het wat verkeerd verwoord. Ik bedoel eigenlijk dat er tussen het glas en de bezel een smalle rand zit waardoor er stof en vuiligheid tussen kan komen.

Glas ligt inderdaad niet hoger dan bezel zoals
Haaks al zegt

Las net dat het geheel 0.1 mm dikker is :joy:
Ga je echt niet merken

1 like

Op tropic toch de betere match vind ik :+1:

3 likes