NA: Seiko 5 snkl43

Hierbij ga ik toch een kleine NA schrijven over mijn seiko 5, iedereen kent 'm, iedereen snapt de 5 en ik nu ook, vandaar deze NA.

Met een aantal topics heb ik het forum gevraagd voor hulp bij een NA, ik zweerde bij de Bulova super Seville, ik wilde 'm zo graag maar die prijs… Niet normaal. Er was nog een aanbieding voor een quartz en achteraf heb ik mijzelf voor m’n kop geslagen dat ik die niet had genomen maar dat is achteraf. Wellicht wordt de prijs van de Seville komende jaren wat rustiger en kijk ik er nog eens naar.

Maar ik wilde een nieuw horloge en met 5 maanden stage genoeg tijd om te oriënteren. Seiko 5 werd uiteraard het vaakst genoemd. Eerst wilde ik de snkl41 vanwege de deftige wijzerplaat, maar de snkl43 sprak mij ook aan vanwege de zomerse blauwe wijzerplaat en na lang beraad werd de keuze voor mij gemaakt, de 41 was niet op voorraad en de 43 wel, bestellen! Met de reviews op internet en het feit dat ik een saffier erop wilde hield ik rekening mee met een lange wachttijd. Zaterdag 6 juli besteld, donderdag 11 juli binnen, dat is wel heel snel :joy: heel erg goede service en totaal niet verwacht!

Iedereen is bekend met de 5, iedereen zweert erbij en nu ik er zelf een heb snap ik waarom. De afwerking, de schoonheid (ja ik ga het woord gewoon gebruiken) het uurwerk, de doorzichtige achterkant, de wijzerplaat, alles klopt en dat voor 150 euro. Ik heb gekozen voor een Double domed saffier met blauwe AR en wat een effect geeft dat zeg! Helaas heb ik zelf niet veel met een stalen band, vanwege mijn armhaar zit dit zo niet lekker :joy: dus ik heb ook meteen 3 bandjes bij cheapest nato besteld en wel deze:

Classic_Oak_watch_band_grande_grande_31a6e22f-7857-498f-ac37-eed51757b586_720xTropical_flowers_nato_watchband_Cheapest_nato_straps_grande_e035717e-8c3e-468e-ba65-bcffa39a3b7d_720xadjustable-perlon-strap-gray-wm_grande_7c7c8738-16bc-4696-86d9-eedb7f81705f_720x

Ik weet niet of het staat maar dat zien we vanzelf wel, anders verschijnen ze wel weer in het blauwe gedeelte!

Ik ben blij dat ik voor de 43 ben gegaan, de grootte is voor mijn dunne polsen eigenlijk perfect, de blauwe wijzerplaat is in de zon echt prachtig en tsja, het is een seiko 5 dus kwaliteit is er.

Heb 'm ondertussen toch een paar dagen om mijn pols met de stalen band want ik wilde 'm gewoon dragen en ook wel wat foto’s gemaakt, ook wat gespeeld met mijn echte camera maar dat is zo lang geleden dat het niet echt is geslaagd, maar bij deze:

ea7ad8254f1fdc397d4096d18ffa61cf8bd7f7d8_1_690x460d7847c27d246242e157eecc4d05f96d2ff18a295_1_690x4605c73cbedb3d8a319cbb7600c7777a99678b90114_1_690x460

Bedankt voor het lezen van mijn NA en een fijne dag!

Julien

41 likes

goeie keus en mooi 5je!
heb hem zelf ook​:+1::+1:

1 like

Gewoon nice! En als je dat nog eens afzet tegen hetgeen je betaald hebt… Super Nice!

1 like

Leuke horloges. Nu nog foto’s met de andere banden en zonder vingerafdrukken :stuck_out_tongue:

1 like

Ha, ja vingerafdrukken zijn een ramp :joy:

Mooi man, de SNKL41/43 is wat mij betreft toch wel dé 5 uit het huidige assortiment. Mooi formaatje, prachtige vormen en (de 43) een fantastische sunburst. :sunglasses::sunglasses:

Gave aanwinst, geniet ervan in goede gezondheid: was die kralen goed nadat ze je gebruikt want ik wil niet dat je uitvalt door de E. coli. :beer:

1 like

Bedankt voor de tip! Ik was wegwerp kralen gewend🤔

1 like

Heel mooi Julien, veel plezier met je NA. :+1:

1 like

Mijn beste,

Een blijmoedige introductie van een degelijke, fraaie verworvenheid!!
Prima ook te combineren met die speelse zomerse bandjes!!
Leuk hoor!!
Ik wens je er dan ook een fijne tijd mee!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Gave aanwinst, heb 'm ook. Ben benieuwd hoe die bloemen nato staat :wink:

1 like

Veel plezier met je aankoop :+1:

1 like

Heerlijk zo een 5je!

Ziet er top uit.

1 like

Mooi hoor, heb zelf de snkl23 onderweg. Lang getwijfeld over een Vijfje vanwege het logo maar uiteindelijk toch overstag gegaan. Ben benieuwd hoe ie bevalt.

1 like

Heel mooi, bestaat er ook zon model als een no date?

2 likes

Lekkere sunburst. Geniet ervan.

1 like

Gefeliciteerd :ok_hand::+1:

:point_up_2:

Volgens mij niet

The 5 stands for the Five main Features of Seiko 5 watches:

Automatic
Day display
Date display
Water-resistant
Shockproof

2 likes

Gefeliciteerd! Mooie aanwinst

1 like

Die foto’s volgen zodra ik 'm binnen heb! :sunglasses:

Het logo vind ik zelf niet hinderlijk of storen maar dat is mijn mening haha

Bedankt iedereen voor de leuke reacties!

2 likes

Algemeen vraagje over de Seiko 5 21 jewels: kun je hier in zwemmen?

Hé dit wist ik nog niet, bedankt :+1:t3: