Dat klopt. Maar je kunt gewoon de afwijking opschrijven. Maandag: 4 seconden voor, dinsdag 14 seconden voor etc. Een 7s26 kan behoorlijk goed lopen, maar ook behoorlijk afwijken. In het laatste geval kun je bijregelen, maar dan moet je wel weten waar je aan toe bent. Ook als je niet kunt hacken is het fijn als hij nauwkeurig loopt. Vind ik dan.
Top horloge voor de prijs! Heb dezelfde gehad (met saffier), maar ik vond hem super!
Heel veel plezier ermee gewenst ️:+1:t2:
Gefeliciteerd met deze mooie aankoop!
Goede keuze gemaakt, heel mooie, tijdloze 5!
Mooie foto’s ook, geniet ervan
Bedankt voor de leuke reacties en tips allemaal! Ik ga even kijken of ik de precisie met een app kan meten, want ik ben best benieuwd hoe dat de komende tijd gaat veranderen.
Veel horloge voor weinig centen.
Mijn ervaring met de goedkopere werkjes van Seiko : ze lopen vrij nauwkeurig zolang ze je dagelijks blijft dragen. Als je hem niet draagt, maar aan de gang houdt met twee minuten schudden per dag, dan wordt de afwijking beduidend groter.
Ik heb dit vijfje in vergelijkbare stijl.
Uitstekende keus, zo’n Seiko 5! Mijn ervaring is dat ze best behoorlijk nauwkeurig lopen. (ik heb zelf 3 ‘vijfjes’).
Een mooie uitvoering met die zwarte dail en rode secondenwijzer. Veel plezier met je eerste echte automaat. Het zal misschien niet bij dit ene exemplaar blijven, maar over de risico’s bij het oplopen van het horlogevirus heb je hier waarschijnlijk al gelezen…
Van harte met je slagen! Leuke Seiko heb je gekozen, kunt niet misgaan met een 5’je! Veel plezier ermee!