Een half jaar geleden heb ik hem de belofte gedaan dat hij dit jaar een mooie klok mn z’n pols zou hebben. Dat is hij vast alweer vergeten, maar toch kwam vandaag deze mooie Seiko 5 binnen van monsterwatches.nl .
Ik ben sinds een half jaar geleden dus een beetje aan het proberen te ontdekken wat hij mooi vindt; het horloge moet niet te groot zijn (hij vindt mijn horloges eigenlijk te groot ), het moet een subtiel model worden, dus niet te flashy en hij moet gewoon degelijk zijn. Daarnaast waren mijn eigen eisen: een mechanisch uurwerk en een budget van €100,-/€150,-.
Nou als ik nu met deze eisen aan jullie zou vragen “wat moet het worden?”, dan gok ik dat zo’n 90% Seiko 5 roept.
Een seiko 5 moest het worden, en zo geschiedde, de SNXS73.
Mooie subtiele plaat met een hele mooie zilveren sunburst en grote markers.
37mm, dus prima draagbaar op een dunne pols.
Daarnaast is het een automaat, super praktisch dus. De band is overigens wel vrij beroerd, dus daar zullen we later wat aan moeten doen, leren bandje ofzo.
Ik denk dat dit een ontzettend mooi cadeau is, maar nu nog even afwachten tot zaterdag!
Erg fijn horloge, zal hij vast blij mee zijn!
Even uit pure nieuwsgierigheid omdat ik dat doosje zie… Ik heb die van mij ook van Monsterwatches, maar die werd geleverd ingewikkeld in bubbel plastic zonder doosje/kaartje. Is dat normaal?
Ik heb hem 2x besteld, zat een week tussen. Ik ontving hem 1x met 1x zonder doosje
Geen pijl op te trekken daar… maar als je dat vooraf weet is het okee.
Nou dat is mooi toch, fijne service! Naam van je broer gedaan?
Het stoort mij helemaal niet overigens, was alleen benieuwd. Grappig om dan te zien dat het dus per bestelling zo verschilt.
Leuk kado inderdaad. Maareh, heb je ook alvast tools mee om em op maat te maken? Lijkt me helemaal top dat ie gelijk om de pols kan ipv alleen naar te kunnen kijken.
Disclaimer: wel alleen als je dat zonder schade kan hoor
Ja, je hebt helemaal gelijk, dat lijkt mij dus ook top, dat hij gelijk past!
Uit ervaring weet ik dat hij iets grotere polsen heeft dan dat ik heb, namelijk wanneer hij mijn horloge past.
Ik heb de band dus net wat groter dan mijn polsmaat gemaakt, er is dus ook wat ruimte voor micro-adjustments op de clasp.