Vrijdag besteld op Amazon.de, gisteren netjes geleverd door de vrienden van BPost.
Een klokje met een blauwe dial wilde ik al langer, en aangezien ik mijn Tissot PR50 heb uitgeleend aan mijn stiefdochter, werd het tijd om me een nieuwe blauwe beater aan te schaffen.
Ik had wel enkele voorwaarden waaraan de nieuwe diende te voldoen:
- Automatisch kaliber
- Betrouwbaar
- Kast van maximaal 39mm
- Goedkoop : hij moet me dagelijks vergezellen naar het werk, moet tegen een stootje kunnen
- Geen staal of rubber
Ik ben echter nooit echt fan geweest van Seiko. Ik heb niks tegen het merk. Seiko heeft zân kwaliteit en wereldfaam al lang bewezen, maar dat hebben Toyota en Opel ook. Het was me eigenlijk een beetje te âmainstreamâ. Dat zou je ook kunnen zeggen van een Tissot natuurlijk, maar die zijn tenminste âZwitsersâ. Haha, zo dacht ik vroeger, nu weet ik wel beter en zijn Duitse en Japanse klokken minstens zo goed en zelfs beter.
Genoeg daaroverâŠde SEIKO SNXS77K, zoals deze officiĂ«el heet, is nu in mijn bezit, en ik moet zeggen âŠMOOI voor de prijs !
Jammer van de metalen band : wat een klereding ! Zwakke kwaliteit, voelt niet lekker om de pols⊠Het is "maar " een band en gelukkig zijn er alternatieven legio, dus heb ik hem een nieuwe leiband gekocht : staat hem veel beter en chicquer, vind ik zelf.
Oh ja, ivm met de band en de lugbreedte, deze Seiko SNXS77K staat bekend om zijn 19mm lugbreedte, maar geen paniek, hij verdraagt de 20mm lederen band prima. Ook een suĂšde lederen nato neemt ie vlotjes aan.
En die âlumeâ ! Oh zo mooi ! Prachtig gedaan hoor,Seiko !
Ik moet dan ook toegeven bijzonder aangenaam verrast te zijn door deze âcheapoâ Seiko: 80 Euro en 35 Euro voor de band, dat maakt 115 Euro voor een mooie combo.
Hier enkele pix (I know you guys love pixâŠ)
De diepblauwe dial komt niet echt tot zân recht in de pix, maar hij is echt mooi.