NA: Seiko 5 sport

Ik hou het voor nu even bij deze NA, gisteren een ander nieuw horloge gekocht. Die NA volgt nog. Paar dagen geleden mijn Seiko 5 sport Pepsi binnengekregen, bij al mijn horloges had ik er nog geen met een Pepsi bezel dus moest er wel bij komen om mijn collectie aan te vullen en zo bouwen we maar door tot de 365 horloges want ja, je moet toch iedere dag kunnen wisselen van horloge :wink:.

Het is de Seiko 5 SRPD53K1. Had hem al aangekondigd bij het incoming topic, heb hem vandaag gewisseld met de Rolex YM. Ziet er leuk uit, afwachten of die niet gaat vervelen maar zal best wel niet.

Had wel bij het incoming gevraagd naar ervaringen met deze Seiko, geen reactie op gekregen alleen van koekoek dat ik mij vergist had, ik schreef dat deze een geschroefde kroon had, niet dus.

Het is de opvolger van de SKX waar ze in 2019 mee zijn gestopt, dit is nu dus mijn 6e Seiko en ik moet zeggen dat het prima horloges zijn en het hoeft niet altijd een duur horloge te zijn. Leuk afgewerkt, vooral de combinatie van gebrushed en de gepolijste delen vind ik wel geslaagd. Niet teveel tekst op de dial (in tegenstelling tot mijn NA tekst :blush:) en natuurlijk zoals bij de meeste Seiko’s mooie lumen. Klein minpuntje vind ik de sluiting, beetje slapjes.

Zeker een pluspunt t.o.v zijn voorganger zijn de markeringen welke bij zijn voorganger geverfd waren.

Prijs/kwaliteit verhouding is prima vind ik.

Oke nu dan wat specs van dit horloge:

Diameter zonder kroon is 42,5 mm
Dikte is 13,4 mm
Gewicht valt heel erg mee
Lugbreedte 22 mm
Mineraal glas
Lug to lug is 46 mm
10 ATM
uurwerk: 4R36
24 Jewels
Gangreserve 41 uur
3 Hz-21600VPH
lekkere grip op de bezel

Denk wel genoeg specs, hoop ik :innocent:

Nu dus tijd voor wat foto’s: Ik heb mijn best gedaan op de foto’s en de pip staat goed :wink:

Op naar de volgende NA, komt van de week. Volledig uit mijn comfort zone :grin:

P.S
Schrok van de week wel van het bericht van @pasd, aardige kerel. Misschien een leuke geste naar Dan toe, een bloemetje van het HF. Ik weet zijn adres niet en of hij al uit het ziekenhuis is, anders wil ik het wel doen.

Gr, Ferry

29 likes

Gefeliciteerd, mooie aanwinst!

Als jij op dit tempo door gaat zit je daar zo op :grinning::v:

1 like

Beste Fred, proficiat met deze verrassende NA. Geniet ervan. Op naar de volgende….

1 like

Heerlijk model en altijd leuk een Pepsi! Veel plezier ermee!

Leuke Seiko Ferry, gefeliciteerd!

Vergeet niet dat 2024 weer een schrikkeljaar is he :grimacing:

1 like

Leuke Seiko. Gefeliciteerd, hij zal vast bevallen.

1 like

O ja, maar zal ik het halen denk je? Ben wel hard op weg maar 366 zijn er wel een hoop, wellicht in 1 keer 100 Vostoks kopen dan kom ik al een beetje in de buurt :wink:

1 like

Mooie aanwinst ook weer! Het blijven leuke horloges die 5’jes

1 like

Volgens mij is er iemand op het forum geweest die dat gepresteerd heeft, maar weet niet meer wie dat was. (of hij was al een heel eind op weg in ieder geval)

1 like

Tof horloge! Pepsi’s zijn altijd leuk :+1:
Veel plezier ermee

1 like

Was verleden week nog bij een van onze HF vrienden, nou ik heb ze niet geteld maar die is zeker een heel eind op weg. Hele vitrine kast vol en daarna kwamen er uit alle hoeken en gaten nog meer horloges tevoorschijn, heel veel vintage. Ik begin daar maar niet aan als A-technische kneus :wink:

1 like

Gefeliciteerd met je aanwinst! Welkom bij de 5KX club😄

1 like

Veel draagplezier :+1:

Nice , geniet ervan

1 like

Leuk ding Ferry. Veel plezier ervan
Maar ehhh, wat is het nou?

1 like

Nog steeds een Seiko maar wel iets anders dan mijn andere Seiko’s, tot nu toe (nou ja die paar dagen dan) bevalt ie prima vandaar dat ik naar ervaringen vroeg van anderen, afgelopen zaterdag iets heel anders gekocht, moet daar nog een NA over maken :wink:

Een pepsi is altijd goed, geniet ervan :grin:

1 like

Leuk vijfje! Veel plezier ermee!

1 like