Sinds een paar maanden ben ik de gelukkige eigenaar van een Seamaster 300M. En ik ben uiteraard nog steeds zo blij als een hond met 7 l*llen in een kennel vol met teefjes, alleen wilde ik al vrij snel iets voor erbij.
In m’n topic waarin ik om advies vroeg voor de aanschaf van een dagelijks horloge heb ik al behoorlijk wat opmerkingen gekregen dat ik de Seamaster gewoon dagelijks moet dragen. Ik denk ook wel dat ze allebei behoorlijk wat tijd gaan krijgen, alleen voel ik me er niet prettig bij om de Seamaster naar m’n werk te dragen. That’s the way it is…
Er kwamen nog aardig wat leuke adviezen voor leuke horloges voorbij, maar uiteindelijk ben ik toch voor de Seiko 5 Sports GMT gegaan. Toen ik deze ging passen viel het me gelijk op dat de band van een andere kwaliteit was dan van m’n Seamaster. Logisch, maar aangezien ik nog niet heel veel andere horloges om m’n pols heb gehad had ik dit niet verwacht. Dit was ook wel een afknapper eerlijk gezegd.
De tip om er een aftermarket band op te zetten was net zo logisch. Daar had ik zelf ook niet aan gedacht…
Dus vervolgens al vrij snel deze GMT besteld.
In het blauwe gedeelte stond toevallig een Strapcode band te koop. Deze ook gelijk overgenomen.
Dat deze band rechte endlinks heeft, had ik even niet gezien.
Ik ben daar niet helemaal kapot van, maar voor nu doe ik het ermee. Ik vind hem degelijker en sowieso ook mooier dan het origineel. Wellicht dat er binnenkort nog een blauwe rubberen band bij komt.
Ik ben in ieder geval happy met m’n nieuwe Seiko!
Ja, natuurlijk is er een kwaliteitsverschil. Maar goed, voor een nieuwe Seamaster koop je 13 nieuwe 5jes GMT(! ). Eigenlijk een absurd prijsverschil. Mag dan ook hopen dat de band van de Seamaster wat beter is.
Anyway, gefeliciteerd. De 5KX-serie is sowieso leuk, draagt prettig en je gaat er vele, vele jaren plezier van hebben.
Wel één puntje nog…
+1
Vind dit echt niet mooi. Maar goed, het is natuurlijk jouw horloge.
Geniet van deze mooie set horloges!