NA Seiko 5

Na het een en ander bekeken en gepast te hebben (voornamelijk in de prijsklasse van tussen de €800 en €2000) de afgelopen maand, eigenlijk nog geen echte beslissing kunnen nemen. Er is zoveel moois en alles wat ik heb gezien heeft wel plus- en minpunten.
Gisteren bracht mijn zoektocht mij bij een juwelier in Rijswijk (ZH), waar ik eerder al eens geslaagd de deur uit liep (met drie horloges in de tas).
Daar een tweetal Seiko Prospex gepast;
De SRPC93K1 maar daar vond ik de band niet lekker van zitten en de SRPD21K1 waarvan ik de kast (in verhouding met de klok zelf) niet lekker vond ogen.
Een andere optie was een jong gebruikte Raymond Weil Don Giovanni Cosi Grande Chronograph 4876. Verhoudingsgewijs met nieuw, zeer gunstig geprijsd, dus toch maar even passen. Niet heel verkeerd, ondanks de twijfel vooraf met rechthoekige kasten, maar geen sprake van een vonk.

Op enig aandringen van de verkoopster toch maar de display van de nieuwe Seiko 5 modellen erbij laten pakken, ook al was mijn idee dat ze allemaal wat ‘te’ waren in mijn opinie.
En daar kwamen ze dan, totaal anders dan in mijn beste herinnering. Viel wel mee eigenlijk… Toch even goed kijken, en pats-boem, daar was een vonk!! Opgepakt, omgedaan, een keer rondgedraaid en verkocht!
Inpakken en weer tot het daglicht gewacht met uitpakken, wel zo mooi natuurlijk.

En nu dan de foto’s:

toepasselijke/geschikte kleuren voor de tijd van het jaar ook

47 likes

Gefeliciteerd :+1:

1 like

Dank je wel

Mooi horloge hoor…

1 like

Veel draagplezier :+1:

1 like

Gefeliciteerd :+1:

1 like

Genieten maar…:grinning:

1 like

Gefeliciteerd met je mooie klok. Heb je serieus dat ding laten inpakken voor jezelf en thuis weer uitgepakt? Hahaha prachtig daar kan ik nou van genieten! Jij bent ook zo iemand die 3 uur erover doet om zijn toetje op te eten👌

2 likes

Is dat zo, Dave…? :sunglasses::wink::smile:

1 like

Veel draagplezier. Mooi horloge. :+1:

1 like

Heel mooi, veel plezier ermee.

1 like

Griesmeelpudding met frambozen saus… :yum: Daar moet je van genieten

Het inpakken was ongevraagd en de verkoopster wist dat het voor mijzelf was. Dus ik heb het gewoon toegestaan…
Een kleine toevoeging (om het nog iets belachelijker te maken): ik heb het laat in de avond al eens netjes uitgepakt, om aan vrouwlief te laten zien die toen van avonddienst thuis kwam. Vervolgens weer netjes ingepakt om het vanochtend weer uit te pakken.
Nou moet ik eerlijk toegeven…de verrassing was er wel een beetje vanaf toen :crazy_face::joy:

5 likes

Dank je wel allemaal

Gefeliciteerd! Mooi, dat je nog net op tijd het Seiko5 licht hebt gezien. Inderdaad, het zijn schatjes! De enige horloges die ik weleens een kusje geef. (O, jongens, wat voor bui heb ik vandaag?)

1 like

Gefeliciteerd met je aankoop :+1:

1 like

Ik heb er wel al twee in de collectie, maar had duidelijk een verkeerd beeld van de nieuwe exemplaren. Dus het is een welkome aanvulling. Wie weet, kus ik ze ook nog wel eens :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Ehm, ik zit hier toch wél op een horloge forum hè… :laughing:

2 likes

Lekkere horloges zijn het :+1:

2 likes

Een ‘vijfje’ is altijd +1.

1 like

Mooi ding, enjoy! Mag ik vragen welke juwelier?

1 like