NA: Seiko 5601 *lof-trompet*

Hele mooie Seiko veel draagplezier .

1 like

Seiko heeft heel lang, en eigenlijk nog steeds in bepaalde mate, de policy gehad om high-end te beperken tot de thuismarkt, en de wereld te veroveren met Seiko 5jes. Ze hadden erg goed door dat, om voet aan de grond te krijgen in het chauvinistische Europa en Amerika, ze vooral op prijs moe(s)ten spelen.

Mooie Seiko LM. :thumbsup:
Dit is het enigste LM model zonder datum, hoop dat het lukt met het glaasje, deze zijn vaak heel speciaal.
De latere LM modellen zijn wel voorzien van een normaal schroefdeksel.

1 like

Heb 'r ééntje gevonden op ebay, is op dit eigenste moment onderweg!
Maar inderdaad, vintage Seiko glaasjes blijken meer en meer een drama te worden…

1 like

In Amerika (zie $ prijzen) zijn i.i.g. een aantal high-end horloges verkocht onder de naam “Seiko Success”.
Zie advertentie. Het gaat in dit geval (zo te zien) om 56KS horloges zonder KS label, mét chronometer badge.

M’n eigen 5626-7101 zie ik er trouwens nooit tussen… is 'n vrij obscuur model (gold-cap 7100).
Interessant genoeg gebruikt deze geen KS case maar een GS case (de GS 5646-7010).

1 like

De afwerking van de high-end Seiko’s blijft gewoon prachtig. Als je dit vergelijkt doet Seiko niet onder voor bijvoorbeeld de Omega Seamasters uit de zelfde tijd.

1 like

Wat een prachtige horloge zeker met die band…ik ga googelen en zoeken ben erg benieuwd war die kost…heel heel mooi ding man pffff

1 like

Wat een prachtige seiko…top…zeker met die band…is dit horloge nog in productie…ik heb voorwoord niet goed gelezen…echt prachtig pff
Rik.

Sorry ik heb 2 keer gereageerd dacht dat eerste bericht niet door kwam