NA: Seiko 5606-7010 en ik stel me even voor.

Beste mensen,

Ik lees al een tijdje mee, maar had me voorgenomen om mezelf bij de eerst volgende aanwinst hier op het forum voor te stellen.

mijn naam is Gerwin en nu sinds een jaar of twee door mijn tweelingbroer @Estiva aangestoken met het horloge virus. Het grootste deel van mijn collectie bestaat uit Seiko horloges, en daar heb ik er sinds gisteren weer een van aan mijn collectie mogen toevoegen.

Ik ben enorm gecharmeerd van de vintage Lordmatic, King en Grand Seiko horloges. Ongeveer een maand geleden zag ik een hele mooie seiko lordmatic in het blauwe deel staan. Het was de 5606-7190, het enige minpunt was dat het venster rond de dag/datum ontbrak en de quickset zou niet werken. Ik dacht bij mezelf dat venstertje vind ik wel ergens en desnoods koop ik er een goedkope donor lordmatic bij. Dus nog geen 5 minuten later was ik de eigenaar van mijn eerste Lordmatic.

Nog geen week later stond er wederom een lordmatic in het blauwe deel. Ditmaal was het een 5606-7010 met een zilveren linnen dail. Ik was meteen verkocht :heart_eyes: deze was nog mooier dan de andere lordmatic. Echter stond er wel in de advertentie vermeld dat deze ook niet volledig functioneerde maar dat boeide me niet ik moest en zal hem hebben. Ik dacht nog van twee kan ik altijd nog één goedwerkende laten maken. Toen ik de 5606-7010 had ontvangen had was hij nog mooier dan gedacht. en deze ging dus mooi niet als donor functioneren!

Ik heb als eerste de band vervangen voor een nieuwe Hirsch band en maakte wat foto’s en plaatste ze hier. daarbij werd ik getipt door iemand dat @Aad57 mijn horloge wel zou kunnen maken. Ik heb hem direct een berichtje gedaan en Aad was wel bereid om er naar te kijken. Na een paar weken afwachten was mijn lordmatic helemaal vers en liep weer als een zonnetje.(nogmaals bedankt Aad !) Gisteravond in de auto gestapt met mijn broertje en bij Aad thuis onder het genot van een heerlijk bak koffie mijn lordmatic weer opgehaald.

Hier is ie dan :grin::grin: :

En de 5606-7190? Die heb ik gister bij Aad achtergelaten en wordt ook hopelijk ook weer volledig opgeknapt.:heart_eyes:

mvg Gerwin

50 likes

2 mooie aanwinsten !
Welkom :smile:

1 like

Welkom, erg gaaf die LM’s👌

1 like

Welkom! Mooie LMs hoor.

1 like

Doet me goed om te zien dat je de LM weer volledig werkend hebt gekregen dankzij @Aad57 en er nu heerlijk van kan gaan genieten. Ik was bijzonder verrast hoe goed de staat was toen ik deze binnenkreeg. Geniet van deze knaller!!!

1 like

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club van HorlogeForummers!!
Fraaie Seiko’s hoor, geniet er met fierheid van!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Welkom op het forum. Wat een leuk startverhaal.
Ik ga me binnenkort ook maar eens meer verdiepen in deze type Seiko’s.

2 likes

Welkom op HF en gefeliciteerd met je prachtige NA’s !

20190823_073131

1 like

image

1 like

image

1 like
1 like

Welkom! Prachtige Lord Matic zeg! :ok_hand:

1 like

Welkom, wat een gaaf ding :ok_hand:

1 like

Welkom👍
Veel draagplezier :+1:

1 like

Welkom! Prachtige aanwinst, veel plezier ermee.

1 like

Welkom, Gerwin en nog veel plezier op ons forum. Mooie aankoop!

1 like

Schitterende horloges en van harte welkom hier Gerwin! :smile: :+1:

1 like

1 like

Beste Gerwin,
welkom op HF!

1 like

Welkom!

Die is (zijn) zeer fraai!

1 like