NA: Seiko 5je SNK789K1

I went from Seiko to Rolex, rapte Nas ooit. Nu heb ik geen Rolex maar wel andere mooie horloges, maar viel mijn oog dankzij dit forum op de Seiko 5 serie. En die vind ik best mooi, en voor het geld dat ze kosten zelfs top. Dus besloot ik er eentje te bestellen.

Het is de SNK789K1 geworden, die ik via Superwinkel heb gekocht. Ik heb eerst rondgekeken bij oa Monsterwatches maar vond dit toch het mooiste model. Omdat ik al had gelezen dat de stalen banden prima, maar niet geweldig zijn, heb ik er gelijk een Hirsch band met vouwsluiting bij gekocht via de eigenaren van dit forum, althans dat vermoed ik gezien het logo.

Vandaag alles binnen gekregen en de band verwisseld. Een paar dingen die opvallen: de kast van dit model is vanaf de zijkant bekekeb mooi gestroomlijnd, bij andere 5-jes vond ik dat toch wat minder, die zijn best dik. De automaat is best mooi en blijft toch magisch om een uurwerk door het glas te kunnen bekijken. De band is mooi en sluit momenteel niet makkelijk, hopelijk wordt dat beter met het dragen. Al met al: veel waar voor je geld! Ben benieuwd wat jullie vinden, en wat jullie eigen favoriets 5je is.

17 likes

Leuk detail nog: er staat nu een Franse datum, maar het horloge heeft zowel een Franse als Engelse dagaanduiding. Je kan dus zelf kiezen.

Mijn beste,

Chapeau!!
Ziet er prima uit!!
Mooi getinte wijzerplaat. Zo tussen wit en creme in.
Veel draag-plezier!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Mooi horloge.
Mijn eigen favoriete 5je via dit forum:

2 likes

Mooi 5je dit, zeker 1 van de mooiere wat mij betreft.
Heb er zelf (nog) geen maar deze richting zal het dan wel worden.

1 like

Heb nog niet echt ervaring gehad met de ‘normale vijf’ als je het hebt over de band maar als ik het over mijn 5 sports heb ben ik heel tevreden over de stalen band, lijkt wel alsof die net een stapje hoger zijn in kwaliteit( 5 sports zijn eigenlijk ook net iets duurder).
Deze band vind ik vergelijkbaar met mijn SARY055…

1 like

Hear hear! :+1:

1 like

Kreeg deze van de week als bijvangst binnen. Een automaat uit 70’er jaren: 6119-6023. Na een uurtje schudden loopt hij nu al weer een dag vrolijk heel precies op tijd. Zal hem niet gaan dragen maar vind het wel opmerkelijk: hij doet het gewoon. Kwaliteit toch?

2 likes