Gistermiddag kwam de postbode weer met een pakketje aan de deur waar ik al en tijdje op zat te wachten. Het is wederom een Seiko 6139 chronograaf (dit zet de teller op 4 ) maar deze keer een hele bekende. De Seiko Pogue!
Ik zat al een tijdje te kijken naar een Pogue maar vond ze eigenlijk te duur, maar wat geduld (en toch bijstellen van het budget…) is er toch een gekomen!
Ik ben er echt heel blij mee.
Het horloge had wel een paar ‘issues’ zo zat hij op een aftermarket bracelet en waren de pushers vervangen door UFO exemplaren (wat overigens imo erg gaaf staat!) en bij de minutecounter is de wijzer vervangen (iets wat je erg veel ziet).
Ik heb vervolgens via iemand in Oostenrijk een setje vervangende gebruikte maar originele Pushers besteld en een gebruikte originele bracelet. Deze zijn dus meteen vervangen, hoewel ik dacht dat de pushers er iets beter uit zagen… 1 van de 2 heeft namelijk wat diepere krassen erin… Misschien toch maar een setje NOS bestellen dan. Hoewel het niet erg opvalt. Ik moet niet té erg gaan overdrijven natuurlijk
Ook had ik bij diezelfde meneer uit Oostenrijk een setje wijzers besteld, maar die zien eruit alsof ze ooit zijn overgeverfd in een wat donkerder rood, dus ik hou mooi deze wijzers erop voor nu.
De staat van het horloge is overigens echt schitterend, geen krassen te bekennen. De datum dateert terug naar September 1976.
Ik heb overigens al een nieuwe leren band besteld, een rust-brown leather racing strap Die moet alleen weer uit de USA komen dus dat zal nog wel even duren. Maar tot die tijd, zit hij op staal.
Hier dus een foto met de UFO pushers en de aftermarket bracelet:
En sinds vandaag ziet het totaal er zo uit:
Ik zie overigens nu pas dat de binnen-bezel was gedraaid tijdens de foto’s…
En de wristshot die uiteraard ook moet gebeuren:
Ik zit er overigens nog aan te denken om de witte binnenbezel te vervangen door een geel exemplaar om het geheel wat geler te maken Maar dat moet maar even wachten, het heeft inmiddels wel even genoeg gekost…
Bedankt voor het kijken in ieder geval en voor degene die ook een Pogue hebben, ik wil graag die van jullie zien!