Hi!
Een paar weken na mijzelf te hebben voorgesteld, hier mijn eerste NA post.
Deze zomer 2 jaar geleden gaf ik mijzelf een Seiko SKX007 cadeau voor mijn verjaardag. Al snel raakte ik dieper en dieper verzonken in deze hobby. Ik leerde langzaam over handopwinders versus automaten, quartz versus mechanisch. Ik was van de categorie mensen die niet wist dat er horloges zonder batterijen bestonden dus er viel ook veel te leren.
Proberende om erachter te komen wat mijn smaak is, kocht ik hier en daar een horloge, en keek ondertussen steeds vaker naar horloges op internet.
Nu bijna een jaar lid van dit leuke forum en na veel te hebben mee gelezen heb ik in de afgelopen week mijn eerste aankoop gedaan… uhm, aankopen.
Het begon vorige week met een leuk Seiko 5’je overgenomen van @StefanM
Ik had deze 37mm field watch style horloges vaker voorbij zien komen, en wilde er altijd al eens eentje proberen. @StefanM was net als iedereen waar ik tot nu toe contact mee heb gehad op dit forum onwijs aardig en behulpzaam. Echt een groot goed voor een online platform.
Na dat ik dit horloge had aangeschaft las ik over nato straps van STRPS, uiteraard op HF, en zoals je op de foto wellicht kan zien heb ik die gelijk besteld. (niet super fan van het hele glimmende maar wel een mooie kwaliteit)
Toen kwam ik in mijn dagelijkse scroll gedrag door het blauwe gedeelte een advertentie van @Gary1988 tegen. Hij verkocht een Seiko 6139-6012 met prachtige blauwe wijzerplaat die mij gelijk aansprak.Ik was bekend met de term Pogue en de gave gouden wijzerplaten, maar wist ook dat deze moeilijk te krijgen zijn in eerlijke, goede staat. Ik was niet echt bekend met de blauwe plaat maar esthetisch vond ik het heel aantrekkelijk.
Omdat ik weinig tot geen kennis heb van service dials, serie nummers, juiste wijzerplaten en alles wat er nog meer bij een vintage horloge komt kijken, een berichtje gestuurd naar @Eddio, met de vraag of hij eens een kijkje wilde wagen en mij kon vertellen waar ik zoals op moest letten. @Eddio heel erg veel dank voor je hulp. En @Gary1988 bedankt dat ik dit super mooie horloge van je mocht overnemen! Het voelt hier allemaal zoveel veiliger dan op een ebay/marktplaats etc.
Het horloge zit nu op een uncle seiko bandje, hij komt echter ook met de originele band:
Donderdag verstuurd en vandaag al binnen. Precies op tijd voor het lang verwachte en hoog nodige bezoek aan de kapper. Kon ik gelijk even de chronograaf testen om de duur van mijn fietstocht te meten.
Als klap op de vuurpijl ook nog een leuke zuludiver rubberen band overgenomen van @frenk.
wat een soepel en lekker ruikende band. En wederom een vriendelijk HF lid.
Ik zie onbewust een thema ontstaan in mijn “collectie”:
Als dit de snelheid is waarmee dingen gaan hier op het forum, zodra het hek van de dam is, ben ik bang dat mijn vriendin snel mijn wachtwoord zal hebben veranderd danwel de sloten hebben vervangen.
Eerst maar even rustig genieten van al dit moois.
Bedankt voor het lezen!
Roel